dinsdag 9 april 2013

Beauty food




Waarschijnlijk heb je er vast een keer over gehoord of gelezen: voeding dat lekker en gezond is en bovendien erg goed is voor je huid, nagels en haar. Ik laat je een aantal van dit soort voedingsmiddelen zien!




Noten


Ik ben er gek op! Vooral walnoten, hmmm ... Noten worden vaak gezien als caloriebommetjes omdat ze aardig wat vet bevatten. Dit klopt ook maar ze bestaan uit onverzadigde vetzuren, gezonde vetten dus. Deze helpen je cholesterol op pijl te houden en beschermen tegen hart en vaatziekten. Ook zit er veel vitamine B, eiwitten, calcium en ijzer in. Deze samenstelling zorgt voor glanzend haar (altijd fijn toch?), sterke nagels en een gezonde mooie huid. Gooi eens een handje noten door je salade of neem ’s avonds eens een schaaltje i.p.v. chips. Super gezond!





Vis

Vis zit boordevol vitamine B, mineralen, eiwit en visvetzuren. Deze helpen hart en bloedvaten gezond te houden. Viszuren zorgen voor een goed hartritme waardoor de kans op een hartstilstand een stuk verminderd wordt. Mensen die regelmatig vis eten hebben 40% minder kans op een herseninfarct. Allemaal dingen die heel gunstig zijn voor je gezondheid, dat is altijd mooi meegenomen, toch? Maar wat doet het voor je uiterlijk? Vis bevat dus gezonde vetten en omega 3, wat je huid een supermooie glans geeft. Ik ben zelf geen echte viseter, verder dan een stukje koolfilet of vissticks kom ik niet maar als ik dit zo lees ga ik toch maar wat meer aan de vis!

Avocado

Oeeeeh my favourite! Tot een tijdje terug moest ik echt niets hebben van avocado. Ik vond het maar een rare smaak hebben, beter nog .. ik vond het géén smaak hebben. Maar na wat vaker proberen ben ik er nu helemaal gek op! Vooral lekker door de salade of op een heerlijk knapperig broodje met tomaat met kruiden. 
In avocado zit carotenoïden, dit zit vol met vitamine A wat weer heel goed is voor de gezondheid van je ogen. Ook zitten er allerlei stoffen in die ontstekingsremmend werken, goed zijn voor je hart en diabetes helpt voorkomen. En niet heel erg onbelangrijk, het zorgt voor een stralende huid & gezond glanzend haar. That’s why we eat it!  


Olijfolie

Ik bak altijd alles in olijfolie. In boter zitten veel meer ongezonde vetten, olijfolie zit boordevol gezonde oliën en zorgt voor een stralende huid. Het beschermt je tegen hartkwalen, cholesterol en kanker. Doe ook eens wat olijfolie extra virgin in een salade, heb je gelijk een gezonde dressing! Hmm …


Frambozen

O my god i love this! Echt, ik ben bijna verslaafd aan frambozen! Helaas zijn ze er niet het hele jaar door en als ze al in de supermarkt liggen zijn ze vaak best duur. Meestal koop ik ze dan op de markt, scheelt ’n stuk. Frambozen bevatten antioxidanten en niet zo’n klein beetje ook. In frambozen zitten meer antioxidanten dan in tomaten, appels, broccoli e.d. Het heeft een geneeskrachtige werking, de kans op griepjes en een verkoudheid is dan ook een stuk minder als je af en toe wat frambozen eet. 

Groene groenten



Een stralende teint. Wie wil dat niet? Broccoli, spinazie, boerenkool en andere groene groentes zijn niet alleen goed voor je gezondheid maar geven je huid ook een boost! Door het eten van deze groentes versnelt de celvernieuwing en laten de poriën samentrekken. 
Tip: Hou je niet zo van gekookte groene groentes? Probeer dan eens een keer te wokken! Doe er een lekkere woksaus overheen en voilá. Laat je huid maar stralen!

Pure chocolade 


Chocolade is goed voor je. O my lord! Ja het is echt zo! Maar dan wel pure chocolade, deze bevatten meer antioxidanten dan melk of witte chocolade. Het is voor allerlei dingen goed; je hart, bloedvaten, cholesterol en het helpt je huid gezond te houden en de veroudering te vertragen. En het allerbelangrijkste: het is gewoon hemels lekker! Bij mij helpt het super als ik een keer wat meer puistjes heb. Als ik dan wat chocolade eet zijn mijn puistjes een paar dagen later een stuk minder. Elke dag een blokje pure chocolade eten is dus helemaal niet zo slecht als we met z’n allen denken. 



Groene thee & water


Vocht, het is zo super belangrijk voor je! Groene thee en water zuivert je lichaam. De huid krijgt minder snel rimpels en blijft steviger. Ik drink al jaren eigenlijk alleen maar water, saai? Misschien, maar wel erg gezond. Groene thee moet je misschien even leren drinken, dit vond ik in het begin ook niet om over naar huis te schrijven maar langzaamaan ben ik het steeds lekkerder gaan vinden. Je hebt tegenwoordig verschillende soorten groene thee met een smaakje, als je normale groene thee echt niet lekker vindt zou je dit heel goed eens kunnen proberen! 



Bosbessen


Bosbessen zijn ontzettend gezond. Ze zitten boordevol vitamine E, vitamine C en andere dingen die heel goed zijn voor je hersenen en voor je ogen! Probeer het eens als ontbijt; bakje yoghurt of kwark, bosbessen en wat muesli erbij. Héérlijk!



Alle producten die ik hierboven voor jullie heb beschreven zijn dus niet alleen heel gezond en lekker, ze zijn ook nog eens onwijs goed voor je huid, haar en nagels. Ik zou zeggen probeer het zelf uit en laat het mij weten wat jullie ervan vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!