dinsdag 18 juni 2013

Biodermal Zonne & Aftersunmousse



Wat is er voor nieuws onder de zon? Is het slagroom, lekker luchtig geklopt eiwitschuim? Nope, guess again! Het is zonnemousse.




Een nieuwe ontdekking op zonnebrand gebied is mousse. Meerdere merken hebben het al maar volgens mij was Biodermal de eerste, en ze hebben niet alleen Zonnemousse maar ook Aftersunmousse! En die moest ik natuurlijk uitproberen.


De Zonnemousse en Aftersunmousse zitten in handige .... spuitflacons voor een handige dosering. Bij de Zonnemousse heb je keuze tussen factor 20 en factor 30. 


Op de achterkant van de Zonnemousse staat netjes uitgelegd hoe het product te gebruiken en alle ingrediënten. Er zitten o.a. extracten van rode bessen, sinaasappel, vitamine C & E voor een absolute vitamine boost waar je huidje helemaal blij van zou moeten worden. Naast de extra vitamines zitten er in de Zonnemousse ook huidvriendelijke UVA en UVB filters in zodat de huid optimaal wordt beschermd tegen de schadelijke effecten van de zon en vroegtijdige huidveroudering. 

De Aftersunmousse bevat dezelfde extracten, herstelt en zorgt voor een goede hydratatie van de huid. Precies wat je nodig hebt als je een dag in de zon hebt gezeten of gelopen.  




Zoals je ziet zijn het spuitflacons. Ik ben zelf altijd zonnebrandmelk of spray gewend dus ben benieuwd hoe dit bevalt.



De textuur van de Zonnemousse & de Aftersunmousse is in één woord: verrukkelijk! Zoals je ziet is de textuur van de Zonnemousse (links) ietsjes anders dan die van de Aftersunmousse (rechts) maar ze zijn allebei even luchtig en licht. Nog een pluspunt: ze ruiken allebei heerlijk!



Wat bij mijn Aftersun gebeurd is dat er na het aanbrengen nog wat van het product uit het busje komt. Vergeet dus niet als je de juiste hoeveelheid hebt gepakt meteen de dop erop te doen om te voorkomen dat het helemaal over het flesje loopt.



Zo ziet het eruit als het helemaal uitgesmeerd is, zowel bij de Zonnemousse als de Aftersunmousse. Het effect na het uitsmeren is natuurlijk gewoon hetzelfde.



Ik heb de Aftersun al meteen uit kunnen proberen aangezien ik een keer na 30 min. in de zon gezeten te hebben ontzettend verbrand was op mijn armen en schouders. Meteen heb ik de Aftersunmousse gepakt en ingesmeerd. Het resultaat is echt geweldig. Het ruikt lekker, verkoeld meteen (je voelt je verbrande huid gewoon herstellen) en de roodheid trekt weg.



Dit is hoe mijn arm er de volgende dag uit zag. Ik heb het de vorige dag twee keer met Aftersun ingesmeerd maar check het verschil! De roodheid is weg en mijn huid voelde al een stuk beter. Yaaay!

De Zonnemousse heb ik twee dagen uitgeprobeerd (toen was het mooie weer, weer even weg) en ook daar ben ik erg tevreden over! Ik sta nog steeds versteld van de Aftersun en hoe snel het zijn werk heeft gedaan. Vaak gebruikte ik een tube Aftersun gel van de Etos of Kruidvat maar het duurde altijd een stuk langer voordat mijn huid een beetje was bijgekomen van de zon. Hier is dat totaal niet, de Biodermal Aftersunmousse pakt gelijk alles aan. Deze twee zijn zeker een aanwinst voor de Zonnebescherming.

Pluspunten:
- Mooie praktische verpakking, liggen goed in de hand
- Ruikt erg lekker
- De Aftersun met name werkt echt heel goed, roodheid verdwijnt bijna direct en je huid wordt gelijk goed gehydrateerd
- Verkrijgbaar in 2 factoren

Minpunten:
- Er is helaas geen speciale mousse voor het gezicht, dat had ik toch ook wel erg fijn gevonden
- De prijs is misschien wat veel voor een zonnebrand/aftersun product
- Bij de Aftersunmousse loopt er na gebruik nog wat mousse uit het busje

De Biodermal Zonnemousse & Aftersunmousse zijn verkrijgbaar bij de drogist.

Biodermal Zonnemousse factor 20: €18,20
Biodermal Zonnemousse factor 30: €19,30
Biodermal Aftersunmousse: €13,20




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!