dinsdag 14 januari 2014

Vandaag is de grote dag, ik vertrek naar Australië!

Het is zover, vandaag vertrekken mijn vriend en ik naar het land van de kangoeroes, mooie stranden, Aboriginals, het mooie weer, de grote steden & fantastische natuur. Ik kan het zelf nog amper geloven maar vanavond om 20.50 zitten we in het vliegtuig. Ga ik dit echt doen? AAAAAAH!  


Wat begon als een spannend idee is nu echt werkelijkheid geworden. Een paar maanden hebben mijn vriend en ik er goed over nagedacht en uiteindelijk de knoop doorgehakt. Sindsdien ben ik wel een paar keer van gedachten veranderd. Wil ik dit echt? Kan ik dit, zolang zonder mijn ouders en werken in een land helemaal aan de andere kant van de wereld? En toen dacht ik .. waarom niet? Duizenden mensen zijn me al voorgegaan, ik heb blogs en verslagen gelezen van mensen die zeiden dat ze er op een ontzettend positieve en mooie manier door zijn veranderd. Zelfstandiger en avontuurlijker zijn geworden. Dat wil ik ook! Ik kan prima Engels, meer heb ik bijna niet nodig toch? Ik ben echt zo benieuwd hoe ik straks na 7 maanden terug kom. Ik heb mijn ouders geholpen met Skype te installeren en dat gaat al goed dus gelukkig kan ik ze wel gewoon zien als ik daar ben. Toch wel een geruststelling. Ik heb me voorgenomen er niet teveel over na te denken dat ik zo lang weg ben en gewoon te gaan genieten. Hoe vaak krijg je de kans zoiets groots te doen?


Dit is waar we naartoe gaan: Melbourne. De hoofdstad van de Australische deelstaat Victoria, gesticht in 1835 door een groep kolonisten. Het is de grootste stad in Victoria met zo'n 4.077.036 inwoners.


Melbourne wordt beschouwd als de culturele en modehoofdstad van Australië. De stad is heel erg multicultureel, ruim een derde van de bevolking is niet in Australië geboren. Er zijn Griekse, Vietnamese, Turkse, Italiaanse en Chinese wijken die allemaal beschikken over tientallen goede restaurants. Genoeg keuze om te eten dus!




Als mijn vriend zijn stage heeft afgerond gaan we nog een poosje rondreizen. We vonden het zonde om, als we er toch zijn, alleen in Melbourne te zijn geweest. Er is nog zoveel meer te zien dus dat willen we ook graag gaan doen. Het plan is om een auto te huren en gewoon rond te gaan reizen. Hoelang weten we nog niet precies. 


Ik wil zó graag een kangoeroe zien! Hoe schattig is dit dan? Tegen mensen zijn ze alleen niet zo schattig, ik heb horror verhalen gehoord over kangoeroes die mensen helemaal kapot scheuren. Dus ik hoop ze gewoon van een veilige afstand te kunnen bekijken haha.

We vliegen vanaf Schiphol waar we daarna in Jakarta zullen overstappen. Als alles goed gaat komen we op 16 januari om 9 uur 's ochtends aan in Melbourne. De eerste tijd kunnen we logeren bij familie van mijn vriend. Die wonen 2 uur van Melbourne vandaan en hebben, buiten hun gewone huis, ook nog een soort boshuisje vlakbij een meer. Zij stelden meteen voor om in dat huisje te gaan 'kamperen' en te gaan waterskiën en leuke dingen te gaan doen. Tof! Wat ik echt fijn vind is dat we toch even twee weken de tijd hebben om bij te komen en alles te verkennen. Helaas zal ik in die tijd ook wel op zoek moeten naar een baan maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Waarschijnlijk heb ik alweer veel te veel verteld dus ik brei er nu een einde aan. Ik hoop dat jullie me blijven volgen want dat ik naar Australië ga betekend natuurlijk niet dat LipstickLicious stil zal liggen. Ik blijf gewoon verder bloggen, reviewen en andere dingen doen. Natuurlijk zullen er wel wat foto's volgen from the land down under!

Veel liefs,
Anoeska.




3 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een avontuur zeg! Zelf wil ik ook graag eens naar Australië gaan, het lijkt me daar zo mooi. Maar dat kan uiteraard ook aan mijn verslaving voor Australische series liggen, stiekem ben ik namelijk een Home&Away addict haha ;)
    Ik hoop dat jullie een aangename vlucht hebben, alvast heel veel plezier!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend! Ik hoop dat het afscheid, de vlucht en de aankomst allemaal soepel verloopt. En dan natuurlijk het vinden van een baan! Heel veel plezier in ieder geval. X

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!