zaterdag 10 mei 2014

Mijn favoriete kook programma's

Verslaaaaafd ben ik aan kook programma's. Volgens mij wordt dit ook steeds meer hip en happening heb ik het idee. Het is rustige televisie, geen geschreeuw of harde muziek maar gewoon lekker kijken hoe de meest lekkere recepten worden klaar gemaakt. Super leuk vind ik dit! Kijk je mee naar mijn favoriete kook programma's?



Masterchef Australia
Al heel lang zijn mijn vriend en ik helemaal gek op het programma Masterchef Australia. We kijken ook wel Masterchef UK maar dit blijft toch echt onze favoriet, gewoon omdat het Australië is haha. De jury leden vind ik geweldig leuk en ik houd gewoon van het programma omdat de kandidaten iedere keer een nieuwe uitdaging krijgen en het heel spannend is om naar te kijken. Ik zit iedere keer watertandend voor de televisie haha. 


 Wie is de Chef?
Op dit moment ben ik bezig afleveringen van Wie is de Chef? terug te kijken. Nu ik in Australië zit en geen werk heb probeer ik me op allerlei manier bezig te houden en dat lukt me heel aardig door dus verschillende kookprogramma's te kijken en nu dus Wie is de Chef? Het programma is een spel, er zijn vier kandidaten die allemaal één dag voor elkaar koken. Een van hun is een professionele chef kok en de rest zijn amateur koks. Ze moeten van elkaar weten te raden, d.m.v. hun kookkunsten, wie de chef kok is. Ik vind het altijd leuk om voor mezelf te kijken of ik het weet te raden en tsja, het gaat over koken dus dat spreekt voor zich. Gewoon leuk!


Rudolph's Bakery
Tussen het lijstje van mijn favoriete kook programma's kan en mág Rudolph's Bakery daar gewoon niet in ontbreken. Sinds het programma bestaat ben ik al ontzettend fan. Van kleins af aan ben ik al gek op bakken; taarten, cakes, koekjes, alles wat met gebak maken te maken heeft ben ik dol op. Rudolph maakt de meest mooie maar ook simpele recepten. Zo leuk om naar te kijken! Ik heb regelmatig iets nagemaakt uit het programma en het was altijd een succes.


De Makkelijke Maaltijd 
Zoals je merkt komen er redelijk wat programma's van 24Kitchen voorbij, zo ook De Makkelijke Maaltijd. Het leuke aan dit programma vind ik dat er iedere keer een andere kok staat die met een andere cultuur kookt; Hollands, Marokkaans, Italiaans. Voor ieder wat wils! Ik heb zelf ook het kookboek van De Makkelijke Maaltijd en daar maak ik regelmatig hele makkelijke maar gezonde recepten uit. 


 Fast, fresh, simple
De Australische Donna Hay maakt de meest heerlijke recepten in haar mega keuken (om jaloers op te worden). Vooral haar desserts zijn echt om je vingers bij af te likken. 


 Jamie's 15 minute meals
Jamie Oliver vind ik zo gaaf! Zijn hele manier van koken spreekt mij heel erg aan, simpel, niet teveel poespas maar gewoon vers zoals de producten zijn. Wat hij wel altijd doet is veel kruiden gebruiken waar ik ook heel erg van houd. In zijn programma 15 minute meals laat 'ie zien hoe je binnen 15 minuten een lekkere, complete maaltijd kan maken. Ik heb hier laatst ook het kookboek van besteld. Ben benieuwd!

Wat zijn jullie favoriete kook programma's?




2 opmerkingen:

  1. Ik hou van Jamie haha! Al zijn programma's zijn leuk om naar te kijken :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! :).
    Ik vind Cake Boss ook leuk om naar te kijken (bakprogramma, maar toch).

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!