donderdag 23 mei 2013

Lush Love Lettuce gezichtsmasker


Lush maakt allemaal superverse maskers, voor allerlei verschillende huidtype. Na heel lang zoeken naar een goed masker kwam ik bij Love Lettuce uit. Een verkoopster in het filiaal Den Haag raadde mij dit masker aan.





De eerste indruk die ik had van de maskers van Lush was: apart. Ik was maskertjes in een tube gewend maar die van Lush zitten allemaal in een potje. Op zich wel leuk! En ze zijn ontzettend vers, de meeste maskers moet je binnen drie of vier weken opmaken omdat ze anders niet meer goed zijn. Daarom bewaar je het product ook in de koelkast. Als je niet zovaak een masker gebruikt is dit misschien een nadeel.




Zoals ik al zei zit Love Lettuce dus in een zwart potje. Op de voorkant staat wat meer informatie over het masker, hoe te gebruiken & te bewaren. 

De ingredienten die Lush gebruikt voor dit masker zijn veel amandelen, amandelolie, lavendel, kruiden en Chinese klei. Dit masker is puur bedoeld om te reinigen en je huid in balans te brengen. Ik heb een gemengde huid met een wat vettere t-zone. Dit masker zorgt er dan ook voor dat je huid (met name je voorhoofd) wat minder vet aanvoelt. 



Op de achterkant vindt je een lijst van ingrediĆ«nten. Helaas is het stickertje er een beetje overheen geplakt, en kun je dus niet alles lezen. Hieronder de ingrediĆ«nten.

Agar, Agar gel (zeewier), Kaoline (Chinese klei), Fuller's aarde (verschillende kleisoorten), Glycerine (dierlijk vet/talg), Amandelolie, Amandeldoppen, gemalen, Amandelen, gemalen, Lavendelolie, Chlorofyl (bladgroenkorrels), Geraniol (kleurloze vloeistof met zoete roos-achtige geur), Limonene (kleurloze vloeistof met een zoete citrusgeur), Linalool (kleurloze vloeistof met een licht zoete geur), Parfum.

Zoals je ziet allemaal natuurlijke bestanddelen, heerlijk! Let wel op, als je een gevoelige huid hebt of je kunt niet tegen parfum dan kun je dit masker beter skippen.


Het masker voelt wat droog aan en heeft een heleboel kleine korreltjes wat bedoeld is om je huid ook te scrubben. Het is groen en je ruikt heel goed de Chinese klei. Echt een aparte geur! Het masker hoef je niet heel lang in te laten werken, het droogt wel ietsjes in en het wordt ook wel wat harder. Maar niet zo hard dat het hinderlijk is.



Zo ziet het masker eruit als je het uitsmeert. Een dikke massa en een lekkere groene kleur haha. Het opbrengen is niet heel erg makkelijk, het is dik en daarom niet gelijkmatig aan te brengen maar daar moet je gewoon niet op letten. 



Zoals je ziet: geen egaal masker. Dit is niet erg, zolang het overal zit maakt het niet uit hoe je het aanbrengt. Het masker ruikt aangenaam en heel fris. Na tien minuten spoel ik het masker van mijn gezicht (als ik onder de douche sta) en anders haal ik het met een washandje en lauwwarm water weg. 



Het resultaat: geweldig! Mijn huid voelt heerlijk zacht aan en het heeft, zoals het beloofde, het vettige laagje op mijn voorhoofd duidelijk minder gemaakt. Op de foto zie je misschien niet zoveel verschil maar het voelt duidelijk wel anders. Ik ben heel erg tevreden en blij met dit masker en ga hem als 'ie op is zeker nog een keer kopen!

Dit Lush masker en andere verse gezichtsmaskers kosten voor 75 gram €11,65. 
  



1 opmerking:

  1. Het ziet er niet zo smakelijk uit, maar het lijkt me wel een heel goed masker!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!