maandag 3 juni 2013

Heerlijke chocolade beauty producten


Chocolade .. hmm i love it. Als ik in een supermarkt loop trekt alles wat ook maar met chocolade te maken heeft me als een magneet aan. Chocoladerepen, brownies, chocolade cakes ... hooooow en het is zo slecht voor je. Godzijdank hebben we ook genoeg chocolade producten waar je niks van aankomt. Beauty producten met chocolade welteverstaan! 





Vandaag dus een artikel vol met heerlijke chocolade producten. Zoals we allemaal weten wordt chocolade gemaakt van de cacao boon, dit is dé smaakbepaler in chocolade. Door het eerst roosteren en daarna malen van de cacaoboon ontstaat er een vloeibare donkerbruine stof, de cacaomassa. Deze massa kan als het ware 'uitgeperst' worden waarbij cacaoboter (het vloeibare deel) en cacaopoeder (het vaste bestanddeel) ontstaan. Let voor de grap eens als je een chocoladereep koopt hoeveel procent cacao er daadwerkelijk inzit. Hoe meer procent cacao hoe beter de chocoladesmaak.  

In heel veel beauty producten zit soms ook een bepaald percentage cacao. Dit zijn die lekkere chocolade beauty producten. In dit soort producten wordt veel met geur gewerkt zodat je echt die chocolade beleving krijgt. Soms is die geur best overheersend dus ruik eerst goed in de winkel voordat je iets mee naar huis neemt. Het zou zonde zijn als de geur je hoofdpijn bezorgt en je het product weg kunt gooien. 






Ik ben een groot fan van chocolademaskers. Hoeveel ik er precies heb geprobeerd weet ik niet maar in ieder geval heel veel. Die van Lush vond ik erg lekker en werkt goed tegen puistjes. Maar ook de Hema, Dr. van der Hoog hebben erg lekkere chocolademaskers waarbij de geur lekker en niet te overheersend is. 



Body butters met de romigheid en de geur van chocolademousse. Veel merken verkopen dit of body lotion voor je huid. Vaseline, Dove, The Body Shop zijn voorbeelden van merken die dit verkopen. Ik heb zelf vroeger een body lotion gebruikt van het merk Palmer's en oh wat een miskoop was dit. Dit was typisch zo'n voorbeeld van een ongelooflijk sterke en onaangename cacao geur waar ik echt hoofdpijn van kreeg. Ik weet nog dat ik deze samen met een vriendin had gekocht, zij had nergens last van en vond hem heerlijk maar voor mij was het een misser. Er zit best een behoorlijk percentage cacao in, misschien dat ik hem daarom niet zo lekker vond. Dus geen producten meer met téveel cacao erin haha.



   Douchegel en badschuim met cacao. Heb zelf nog nooit badschuim met cacao geprobeerd, wij hebben helaas geen bad. De douchegel daarentegen is wel een succes! Zelfs mijn vriend vindt dit soms lekker.



Chocolade op je lippen. Hmmm .. lippenbalsems of butters om je lippen bij af te likken. Whip stick is er zo een. Deze komt van de Lush en voed en beschermt je lippen. Dit was de eerste lip butter die ik kocht en moest wel even wennen om het met mijn vingers aan te brengen. Toch was ik erg tevreden en je doet er ontzettend lang mee.




Ook in shampoos en conditioners zit cacao. Neem de John Frieda Brilliant Brunette lijn.

Er bestond ook een nagellak remover met een chocolade geurtje van Ciaté. Helaas kan ik hem niet meer terugvinden dus denk dat 'ie uit de collectie gehaald is. Maar zoals je ziet zijn er genoeg andere producten waar je heerlijk bij weg kunt dromen.

& bij welk chocolade product droom jij helemaal weg?




1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!