zaterdag 22 juni 2013

I proudly present: de Canon 605D


Vol trots presenteer ik jullie mijn nieuwe liefde, compleet met superscherpe lens, sexy lichaam, LCD schermpje .. alles erop en eraan. Tsja ik heb het natuurlijk over de Canon EOS 650D. 





Toen ik net met mijn blog begon had ik geen professionele camera. Foto's maakte ik simpelweg met mijn mobiel (zo goed en zo kwaad als dit ging) en filmpjes maakte ik via de webcam op mijn Acer laptop via het programma Windows Live Movie Maker. De kwaliteit van de foto's gingen op zich nog wel maar de filmpjes waren gewoon best wel slecht van kwaliteit. Toch wilde ik wel filmpjes opnemen en deed ik dat dan ook, wel met de nodige moeite (licht goed krijgen, van kamer wisselen, dicht bij de camera gaan zitten) voor zolang dat ging. Maar nu ik toch al een tijdje bezig ben met mijn blog en ik er wel echt serieus mee bezig ben en blijf, besloot ik om een kwalitatief veel betere camera aan te schaffen. Foto's is toch het eerste wat je ziet op een blog en dat is voor jullie als bezoekers maar ook voor mij veel fijner. 


Na een hele lange tijd informatie opzoeken op internet, reviews lezen, mensen uit mijn omgeving om hun ervaringen vragen en in de winkel te kijken is mijn keuze gevallen op de Canon EOS 650D. Deze camera kwam vorig jaar uit en is dus nog redelijk 'nieuw'. De 700D is de nieuwste maar er zit heel erg weinig verschil tussen de 650D en de 700D (behalve de prijs) en dus heb ik voor deze camera gekozen. Ik heb een paar jaar terug ook al eerder met een spiegelreflex gewerkt dus ik weet er wel iets van maar het meeste is voor mij ook nog even uitvogelen. 


Is het geen beauty? 


Natuurlijk moest ik 'm meteen even uitproberen en waren de diertjes als eerste de klos. Wel zo makkelijk, haha. 




Betrapt!




Een heel kort artikeltje, sorry daarvoor, maar wilde dit toch graag met jullie delen! Ik ben er ontzettend blij mee en ik ga de komende tijd lekker veel oefenen en dingen uitproberen. In de Weekly Update kan het voorkomen dat jullie foto's zien van een ietwat andere kwaliteit omdat ik vaak onderweg foto's maak maar deze neem ik altijd met mijn mobiel. Als ik thuis ben pak ik denk ik eerder mijn nieuwe camera. Ook heb ik een aantal artikelen vooruit gewerkt dus ook hier zal de kwaliteit van de foto's hetzelfde zijn als anders. Vanaf nu ga ik heerlijk met mijn Canon aan de slag dus over een tijdje allemaal artikelen en filmpjes van betere kwaliteit! Hope you all like it!


XO






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!