donderdag 8 augustus 2013

Dermolin Douchefoam & Doucheolie

Dermolin introduceert twee gloednieuwe douche producten. Een milde douchefoam en een doucheolie. Zelf heb ik nog geen ervaring met de producten van Dermolin en ik was erg benieuwd naar deze nieuwelingen. 



Toen ik deze engeltjes zag was ik gelijk verliefd. Geen idee, ik vind de flacons prachtig. Simpel maar stijlvol. 




We beginnen met de douchefoam. Hier was ik erg nieuwsgierig naar! Hoe erg zou 'ie schuimen, voelt het goed aan op mijn huid?


Dermolin zelf zegt dat het de huid reinigt op een zachte wijze. De gel zal onder de douche veranderen in een rijk schuim.


De lijst met ingrediënten. Wat me meteen opviel is dat er SLES inzit. Vreemd voor een product die geschikt zou zijn voor de gevoelige huid. Voor mijzelf is dit geen probleem, ik heb geen gevoelige of droge huid maar voor mensen die hier echt niet tegen kunnen is dit niet echt een aanrader denk ik. 



Tijd om te testen! Dit ging niet zonder problemen .. Dermolin zegt dat de gel onder de douche verandert in een rijk schuim, dus ik ging er vanuit dat er gel uit zou komen. Ik druk op het knopje (op de flacon) en ineens spuit er een hele hoop schuim uit. Het ging zo snel en plotseling dat m'n hele woonkamer, inclusief konijnen, helemaal onder het schuim zat! Ik had niks raars gedaan, niet geschud o.i.d. dus dit snapte ik niet helemaal. Na dit ongelukje heb ik contact gehad met Dermolin, ze waren super vriendelijk en stuurde me zonder problemen een gloednieuwe Douchefoam op. Helemaal top! Twee dagen erna kreeg ik het pakketje al thuis gestuurd. En goed nieuws, de foam deed het heel goed. Kijk naar deze foto, dat schuim! I love it. 


Dan de doucheolie. 


Heel irritant, mijn site draait deze foto automatisch dus je kunt niet zo goed lezen wat er staat. Sorry. In ieder geval belooft Dermolin dat dit product de huid mild reinigt en de huideigen lipiden aanvult. Klinkt goed!

De ingrediëntenlijst van de doucheolie is lekker kort. Het hoofdbestanddeel is sojaboon olie, daarnaast zit er een onderdeel van verzorgende kokosolie in. Er zit geen SLES of SLS in. (dit zijn wat agressievere reinigingsbestanddelen)


Uit de flacon komt olie en wanneer je er een klein beetje water aan toevoegt gaat het iets schuimen. De olie structuur blijf je wel iets voelen wat ikzelf niet zo heel prettig vindt. Verder maakt het je huid wel ontzettend zacht en ik heb wel het gevoel dat het heel goed verzorgd. 




Over de douchefoam ben ik erg enthousiast. Jammer dat ik bij het testen een heel schuimbad kreeg ik mijn woonkamer maar ik ben ontzettend blij en tevreden over de super service waarmee Dermolin mij heeft geholpen. Nogmaals bedankt! Verder vindt ik de foam erg fijn. Hij ruikt ook nog eens aangenaam. Meestal gebruik ik douche gels maar deze hou ik er zeker in! De olie vindt ik iets minder fijn, gewoon vanwege het feit dat ik het vettige gevoel op mijn huid niet zo lekker aan vindt voelen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen met een gevoelige of écht droge huid deze erg fijn vinden. 

De douchefoam en doucheolie zijn te koop bij o.a. de Etos, DA en DIO. 
Douchefoam: €8,95
Doucheolie: €8,95





1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!