vrijdag 9 augustus 2013

Bourjois 1 2 3 Perfect Foundation

Na mijn review over de Bourjois Healthy Mix Foundation kreeg ik van iemand een tip om dan ook eens de 1 2 3 Perfect Foundation te proberen. Na wat verder onderzoek gedaan te hebben naar deze foundation kwam ik erachter dat deze perfect zou zijn voor een gemengde/vette huid. En laat ik dat nu net hebben!


Waarom heet deze foundation nu eigenlijk 1 2 3? Het bestaat namelijk uit 3 teint-corrigerende pigmenten:

- Gele pigmenten, deze verminderen donkere kringen onder de ogen en zorgen voor een frisse oogopslag.
- Paarse glansgevende pigmenten die de teint laten stralen.
- Groene pigmenten die roodheid verminderen.

In deze foundation zit ook nog eens SPF10 en hydrateert je huid tot 24 uur. 



De ingrediënten, bijna niet te lezen door de kleine lettertjes.

De foundation is er in 6 kleuren:
  • 52 Vanille
  • 53 Licht beige
  • 54 Beige
  • 55 Donker beige
  • 56 Beige Rosé 
  • 57 Lichtbruin

 Zoals we van de Bourjois foundation's gewend zijn zit ook hier weer een pompflacon op.


 Het is een glazen flesje, wat ik leuk vind zijn de cijfers in verschillende kleurtjes.


 Ik testte de kleur 56: Beige Rosé. 


Wat me meteen opviel is hoe vloeibaar deze foundation is. Daar werd ik eigenlijk meteen een beetje bang van, geen idee waarom maar hoop dan altijd dat mijn vette huid ertegen kan. 


 Vóór.


Nog een keer voor. Hier draag ik alleen wat oogpotlood en mascara. Ik ben hier trouwens erg rood (warmte en in de zon gelegen, dus tsja wat wil je? Haha). 


Hier draag ik de 1 2 3 Perfect Foundation. Ik ben echt verbaasd! Wat een super resultaat. Voor het gebruik van de foundation waren mijn wangen best wel rood en het fijne van deze foundation is dat het door de groene pigmenten roodheid verminderd.


 Vanaf de andere kant.


Op de foto's heb ik geen poeder over de foundation gebruikt en wat ik ook echt een pluspunt vind aan dit product is dat 'ie niet tot weinig glimt. Hij matteert goed (zoals het beloofd) en past perfect bij mijn huidtype. Ik denk dat ik nu eindelijk dé foundation heb gevonden die bij me past. Yaaay! Wat ik na meerdere keren gebruiken echt heel erg merk is dat ik dit product fijn vindt omdat het de roodheid verminderd. Vaak als ik op de fiets ergens naartoe moet of het heel druk heb en een paar afspraken heb dan wordt mijn gezicht altijd wat roder. Dan kom ik thuis en dan zie ik in de spiegel dat mijn hele gezicht door mijn BB cream of foundation door heel rood is. Balen! Maar met deze 1 2 3 Perfect Foundation is dit verleden tijd! Voortaan als ik weet dat ik afspraken heb of moet werken dan gebruik ik dit product. Echt een perfecte foundation, toppie! 

De Bourjois 1 2 3 Perfect Foundation is bij de drogist te koop en kost €14,99. 









3 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! Hij maakt mooi egaal. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb 'm ook en ik vind hem geweldig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit! Jammer dat hij enkel voor een vette/gemengde huid is.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!