maandag 30 september 2013

Boek review: 'Bij Starbucks heet ik Amy'

Vandaag voor het eerst een boek review! Ik ben van plan dit vaker te doen met boeken waarvan ik echt denk: 'Hier moet ik jullie iets over vertellen!'.

'Bij Starbucks heet ik Amy. Tenminste, in de ochtendspits, als het zo druk is dat je je naam moet opgeven om te voorkomen dat de personeelsleden in de war raken bij het maken van duizend half-caf- soy lattes extra hot. Omdat ze Els te moeilijk vinden, noem ik mezelf Amy.'

Vijf jaar geleden vertrok Els Quaegebeur naar New York City. In 'Bij Starbucks heet Amy' beschrijft ze haar dagelijks leven en de bijzondere New Yorkers die ze ontmoet. Neurotische scenarioschrijver Jeff. Buurtknuffelbeest George met de jurk. Een Chinese dokter boven een kickboksschool. Zij en vele anderen laten Els ('With an A? Or like something else?) de ziel van de stad zien. Intussen probeert ze er, met haar nieuwe liefde Len, erachter te komen wat haar eigen plek is in die zelfbenoemde hoofdstad van de wereld.

Een paar weken terug kocht ik het boek 'Bij Starbucks heet ik Amy' geschreven door Els Quaegebeur. Nou, de achterkant zegt genoeg. Het boek telt 8 hoofdstukken die uit allemaal losse delen bestaan. Ik kocht het boek omdat de schrijfster een tijdje terug te gast was bij een talkshow. Geen idee meer welke, Pauw & Witteman of De Wereld Draait Door .. Toen trok het verhaal me erg aan en hoe ze erover sprak. Ze deelt al haar ervaringen over het verhuizen naar de 'Big Apple' ,de verschillende mensen die er wonen en hoe ze ermee omgaat. Je wordt in dit boek vaak getrakteerd op verscheidende leuke anekdotes en heb dan ook veel gelachen om hoe Els dingen beschrijft.

Conclusie
Ik heb het boek in een paar dagen uitgelezen, nu moet ik wel zeggen dat ik in het begin erg moest wennen aan de schrijfstijl. Ik lees de laatste tijd niet meer zoveel boeken als ik ooit deed, daarom moest ik er even inkomen. Els heeft een hele bijzondere en aparte manier van schrijven waar je misschien even doorheen moet prikken. Als je er eenmaal door bent is het een fantastisch leuk, soms ontroerend en hilarisch boek. Je komt zoveel te weten over het leven in New York. Nu hoef je niet perse fan van NY te zijn hoor, ik ben er nooit geweest maar het leek me toch interessant om er meer over te lezen. Zeker een goede koop dus!

'Bij Starbucks heet ik Amy' ligt in de winkels en is via bol.com te bestellen voor €17,50.

3 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!