dinsdag 15 oktober 2013

Rimmel Stay Matte mousse foundation

'Cake no more!' is de kreet van Rimmel die ons met een nieuwe foundation gaan verblijden. Een matte finish zonder maskereffect. Als het om foundation gaat ben ik er altijd als de kippen bij, dus zo ook met deze.



We beginnen even met wat deze foundation nu zo anders maakt dan anderen. Ik heb het idee dat we qua foundation alles wel zo'n beetje hebben gehad. Mousse, stick, vloeibaar, foundation op waterbasis .. en ga zo maar door. Wat heeft Rimmel nu gedaan dat wij straks niet zonder foundation kunnen? Ten eerste heeft de mousse een hele luchtige structuur en bevat het ook nog eens hele lichte matterende poeders die ervoor zorgen dat je huid de hele dag mat blijft. Ook bevat dit product gel-emulgatoren, deze zorgen ervoor dat de foundation heel makkelijk aan te brengen is en samensmelt met je huid. 



De foundation zit verpakt in een mooi smal tubetje. De paarse kleuren en natuurlijk het koninklijke kroontje zien er heel mooi uit. Het 'Stay Matte' vertelt je meteen wat het product met je huid doet, makkelijk!


De foundation is er in 4 kleuren:
- 100 Ivory
- 200 Soft Beige
- 300 Sand
- 400 Natural Beige

Na wat uitproberen in de winkel koos ik voor de kleur 200 Soft Beige.


De beschrijving van Rimmel over de foundation:
'Een vederlichte mousse die zich feilloos versmelt met je huid, voor een natuurlijke matte look de hele dag lang. De zijdezachte formule laat een perfecte,matte, baby zachte huid achter. De textuur is ultralicht en voelt niet zwaar of vettig aan.'

Oké, zelf vind ik vooral dat laatste puntje heel belangrijk. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel een te zware foundation, of een foundation die ervoor zorgt dat je huid vet aanvoelt. Daarom was ik extra benieuwd naar dit nieuwelingetje van Rimmel.



De ingrediënten lijst. Die trouwens niet mis is.


De Nederlandse commercial.


 Wat foto's uit de commercial. Die móesten er gewoon bij, geweldig toch?









Hier draag ik geen foundation.




Als je het dopje van het tubetje afdraait zie je een kleine opening. Vind het wel fijn dat de opening niet al te groot is, zo is het wat makkelijker afmeten hoeveel je nodig hebt. Ik moet wel toegeven dat ik wel even moest wennen aan deze manier van foundation gebruiken, aangezien ik mezelf de laatste maanden veel heb verwend met de Bourjois foundation's die allemaal over pomp flacons beschikken.


Zo ziet de mousse eruit. Zoals je kunt zien heel luchtig en je ziet al meteen dat de foundation mat is. Dit is voor mijn hele gezicht overigens nog teveel. Toen ik dit namelijk over mijn hand verdeelde had ik meteen door dat ik er niet teveel van nodig zou hebben. Let hier dus een beetje mee op als je dit gaat aanbrengen.


Zoals je ziet; een matte finish! Hier twijfelde ik wel een beetje over de kleur, zou 'ie te donker zijn?


Hier nog één keer zonder foundation. Even ter vergelijking met de volgende foto.


En hier het resultaat mét foundation. 






Wauwie! Ik moet zeggen dat ik heel blij ben met het resultaat. Ik was een beetje bang en huiverig over de kleur maar dit valt, eenmaal op mijn gezicht, heel erg mee. En mat is 'ie zeker!



Ik en Rimmel Stay Matte mousse foundation zijn echt dikke vriendjes geworden. Zoals je op de foto's ziet is mijn huid prachtig mat & houd hij mijn roodheid onder controle. Ik heb de foundation bewust niet afgepoederd en aan het einde van de dag zat het er nog perfect op! Waar ik nog aan moet wennen is dat het een mousse is omdat ik de laatste tijd veel vloeibare foundation gebruikt. Ben jij op zoek naar een goede, betaalbare foundation die je gezicht de hele dag glansvrij, roodvrij houd en die niet cakey of vet aanvoelt? Dan is deze absoluut geschikt voor jou. 






De Rimmel Stay Matte mousse foundation is te koop bij de drogist en kost €9,99.




3 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!