woensdag 25 december 2013

Christmas tag


Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen! De komende dagen wil ik wel in de kerstsfeer blijven en dus heb ik voor vandaag de Christmas Tag. Deze tag spotte ik bij een aantal blogs en merkte dat ik het zo leuk vond om 'm bij anderen te lezen dat ik besloot hem zelf ook in te vullen. Veel plezier met deze tag! 


Christmas Song
Dit is toch zó ontzettend simpel. En heel er niet origineel en voorspelbaar, ja dat is 't allemaal maar voor mij blijft het ultieme kerst liedje: All I Want For Chrismas Is You. Wie krijgt daar nu geen kriebels van? Ohja, Wham blijft ook erg leuk natuurlijk! 

Christmas Movie
Mathilda & Love Actually. Ik weet dat Mathilda niet perse een kerst film is maar hij wordt ieder jaar weer rond deze tijd van het jaar op de tv vertoond. Dat geeft me toch altijd een extra kerst gevoel. En Love Actually mag gewoon niet ontbreken in de lijst met kerst films. Most romantic film ever! 




 Christmas Gift
Wij vieren elk jaar kerst met cadeautjes. Dat hoort er gewoon een beetje bij. Dit doen wij door lootjes te trekken. Ieder mag een lijstje maken met een paar kleine cadeautjes. Vaak spreken we dan ook een geldbedrag af zodat het niet te gek word haha. Elk jaar vraag ik wel een beetje dezelfde dingetjes. Voer of leuke speel dingetjes voor mijn k'nijnen of een leuk make-up dingetje of .. kaarsen. Staat altijd op mijn lijstje haha. 

Christmas Look
Pfoe dit vind ik een lastige. Ik ben nog zo druk bezig met mijn outfit bij elkaar zoeken dat ik nog niet echt heb nagedacht over een make-up look. Ik wil wel heel graag iets met glitter doen en ik wil dit jaar sowieso nep wimpers. Dit doe ik eigenlijk nooit maar het lijkt me wel erg leuk!


 Christmas Dress
Dit is en blijft altijd hét grote dilemma. Ieder jaar weer .. Vind het zo vreselijk, een outfit uitzoeken voor kerst. Het zijn maar twee dagen dus vind het dan weer zo overdreven om een hele gala jurk met frutseltjes te kopen. Maar laten we eerlijk zijn, je wilt er wel een beetje goed uitzien als je bij je schoonfamilie aan tafel zit toch? Ik zat te denken aan een mooi rood jurkje van de H&M (die ik jullie in deze post liet zien) of een zwart jurkje met een mooi zwart topje erin. Of is dat dan weer te zwart? AAARGH daar ga ik alweer. Lastig dus ... Wat wel echt bij mijn outfit moet is een zwarte clutch. Heb bij H&M al hele leuke gespot!

Christmas Hair
Ook dit is lastig. JEEUUTJE waarom is kerst altijd zo'n stress periode? Haha, nee ik ga eigenlijk altijd voor los haar maar denk dat ik het dit keer met een klemmetje opzij zet ofzo. Opgestoken haar kan wel maar dat trek ik er altijd halverwege de avond weer uit. Zonde van al het werk dus!


 Inside or Outside
Ik kan niet kiezen. Vind het heerlijk om binnen te zitten maar aan de andere kant, als het zo lekker koud is hangt er toch een bepaalde sfeer in de lucht. Het ruikt dan altijd zo lekker naar kou (snap je wat ik bedoel?). Dik ingepakt, Uggs aan en lekker buiten lopen kan echt heerlijk zijn. Maar ik zit net zo lief 's avonds met een dekentje voor de tv of  lees een goed boek met gezellige kerstmuziek aan op de achtergrond. 

Christmas Perfect
Familie. Dit vind ik toch wel echt het allerbelangrijkste met kerst, daar draait het ook allemaal een beetje om. We weten natuurlijk wat we vieren met kerst maar als ik niet bij mijn familie ben voelt het meteen anders. Dan is het geen feest meer. Mijn ideale kerst is twee dagen gezelligheid, leuke dingen doen, kerst muziek luisteren, lekker eten en met z'n allen bij elkaar zijn.


Christmas Days
Eerste kerstdag ben ik vaak bij mijn schoonfamilie waar we dan uitgebreid eten met iedereen en tweede kerstdag vier ik eigenlijk al jaren bij mijn buren met mijn ouders en vriend. Klinkt gek maar wij hebben zo'n goede band met mijn buren (waar ik vroeger woonde) dat we als traditie hebben om ieder jaar op tweede kerstdag te gourmetten. Als ik ergens van geniet is dat het wel, de hele tafel staat dan vol lekkers, uitgebreid eten en lekker lang na tafelen om vervolgens de avond af te sluiten met een sterk drankje. Ik hou van kerst!

Christmas Tree
Ieder jaar kopen wij (tenminste mijn ouders) een echte boom. Mijn moeder versierde deze dan eerst zelf met lichtjes (omdat verder niemand zo'n engelengeduld heeft als mijn moeder haha) waarna ik dan hielp met de kerstballen en andere versieringen. Dit jaar is de eerste kerst die ik vier met mijn vriend in mijn eigen huis. We hebben een echte boom gekocht en versierd met zilveren slingers, ballen en paarse ballen. Af en toe vind je een verdwaalde ster of kerstman terug in de boom. Moet kunnen!

Christmas Ornaments
Verder qua versieren heb ik op mijn vensterbank losse letters staan die het woord XMAS vormen met daarnaast een kaarsenhoudertje in de vorm van een kerstboompje en een kerstmannetje. Op de salontafel staat een beeldje waar muziek uitkomt en in de rest van de kamer vind je nog wat beeldjes en andere versierseltjes. In de gang staat tot slot nog een grote kerstman met een bel in zijn hand die ook nog zingt. Het moet tenslotte wel gezellig zijn toch?


Wil je deze tag overnemen? Doe dat gerust en laat even een linkje van je website achter als je hem ingevuld hebt. Vind het erg leuk om deze te lezen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!