maandag 6 januari 2014

Let's Boost!

We zitten in een gloednieuw jaar. Het jaar waarin de goede voornemens weer van start gaan. Of we ons eraan kunnen houden? Wie weet. Ik ga ik ieder geval mijn doel om wat af te vallen zeker halen met behulp van de nieuwe BodieBoost boeken! Let's Boost!




Na het succes van haar eerste boek 'BodieBoost' is de afslankmethode van Charlotte Willems een gigantisch groot succes geworden. Met deze manier van afslanken val je gegarandeerd 1 kg per week af. En dit door gewoon gezond te eten, tussendoor te snoepen (ja je hoort het goed, snoepen móet) en niet je hele ritme om te gooien. Ik heb haar eerste boek al 'n tijdje en ik ben heel enthousiast, er wordt uitgebreid uitgelegd hoe de methode werkt en je wordt de eerste paar weken geholpen met schema's. Super handig!


Charlotte Willems haar eerste boek. 


Nu komen er dus twee gloednieuwe boeken uit:
*BodieBoost - Het Kookboek
*BodieBoost - Het Dagboek


De boeken hebben een perfecte maat, zien er leuk uit en zijn heel goed te volgen. Je word stapje voor stapje meegenomen in deze unieke afslankmethode.


Yesssss, dit willen we lezen!






Let's Boost! 


In het Kookboek wordt er nog even snel teruggekeken hoe je de BodieBoost methode ook alweer moet gebruiken. Handig dus als je het eerste boek nog niet hebt maar ik raad je wel aan die aan te schaffen. Des te meer recepten, des te meer variatie, hoe beter het voor je is. 


Zoals in het eerste boek krijg je weer een aantal weekmenu's. Echt waar, dit is mijn redding geweest. Ik probeerde al tijden wat af te vallen maar het lukte me maar niet omdat ik zo weinig inspiratie had en op een gegeven moment niet meer wist wat te eten. Dan ging ik elke keer hetzelfde eten en als er iets slecht is voor je darmen en spijsvertering dan is dat het wel. Als je vaak hetzelfde eet worden je darmen lui. De weekmenu's zijn gewoon al voor je uitgeschreven dus het enige wat je hoeft te doen is de boodschappen in huis te halen en .. klaar! Ohja, ben je vegetarisch? Geen probleem, BodieBoost houd hier rekening mee.


Wat dit boek nog extra heeft is dat twee BodieBoost ambassadeurs/teamleden Anoek & Saar een aantal eigen recepten met je delen. Een beetje aan het einde van het boeken komen de categorieën Ontbijt, Tussendoortjes, Diner en Jokers nog even aan bod met een aantal heerlijke recepten om uit te proberen. 


Oh my, om je vingers bij op te likken.








Ik kon natuurlijk niet wachten om een recept uit te proberen en dat heb ik dus ook maar meteen gedaan. Voor het avondeten maakte ik voor mijn vriend en mijzelf biefstuk met tomatentapenade en couscous. 


Jeetje wat ben ik dol op de recepten van BodieBoost, het wordt zo makkelijk voor je uitgelegd en je bent in een mum van tijd klaar!


Wat heb je nodig voor dit recept?

- Couscous
- Een paprika (voor twee personen had ik dus een hele nodig)
- Een prei
- Olijfolie voor in de pan
- Biefstuk
- Tomatentapenade
- Kappertjes (dit hadden wij weggelaten omdat we hier allebei niet zo dol op zijn)




Kook als eerst wat water en gooi dit bij de couscous totdat het onder water staat.


 Dek het af met een bord en laat dit 10 minuten staan.


Snijd de groenten in stukjes en roerbak deze eventjes op hoog vuur.




Check de couscous, als het water helemaal weg is roer het dan even goed door elkaar.


Laat wat olijfolie warm worden in een andere pan.


Kruid je biefstuk met wat peper en zout.


En bak ze 1 á 2 minuten per kant.


Wat wij deden is er een deksel op doen zodat de warmte iets meer naar binnen trekt.


Dit staat niet in het boek maar is gewoon een extra tip. Verpak de biefstuk in aluminiumfolie zodat het nog even door gaart.  


Tijd om het bord op te maken!


Besmeer de biefstuk met een laagje tapenade.


Like this.




En klaar ben je! Hoe het smaakte? Heerlijk! Het is grappig hoe je met een paar basic ingrediënten toch iets compleet anders maakt. En dat is juist het leuke van BodieBoost.


Onderaan elk gerecht staat aangegeven hoeveel van de 'familie's' er in een recept zitten. 




Kwijl, kwijl, kwijl .....




En we gaan doorr! Met het Dagboek. Dit Dagboek is bedoeld om je eigen challenge in bij te houden. Het is een motivatiedagboek die je houvast geeft om over alle grenzen en excuses heen te stappen, momenten te overwinnen wanneer het even niet zo goed gaat, en het niet op te geven. 


Dit soort zinnetjes werken toch al inspirerend? 






En hier gaat het allemaal om: je doel opstellen. Het Dagboek is heel handig om alles in op te schrijven en bij te houden zodat je hier niet vanaf wijkt.


Je schrijft per dag op wat je gegeten hebt, mij helpt dit enorm. Als ik dit opschrijf krijg je op de een of andere manier meer zicht in wat je eet en wordt je je er meer bewust van. 


Ook vink je de glazen alcohol die je per week mag drinken en natuurlijk de 180 minuten verplichte beweging per week af. 


Mochten jullie het nog niet door hebben, ik ben helemaal fan van BodieBoost en ook van de nieuwe boeken. De methode vind ik fantastisch. Het is helder, makkelijk en het allerbelangrijkste: het is leuk! En dat is precies wat Charlotte Willems wil bereiken. Afvallen moet leuk worden. En dat lukt met deze boeken zeker. Wil je hier zelf mee beginnen? Dat kan want alle boeken zijn in de winkel én o.a. via bol.com te koop.

LET'S BOOST!

Bodieboost is hier te koop en kost €14,95
BodieBoost het Kookboek is hier te koop en kost €19,95
BodieBoost het Dagboek is hier te koop en kost €4,95




3 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!