zondag 19 januari 2014

My Weekly Update januari #2

'Hi there mate!' Vandaag een Weekly Update vanuit Australië. Wat vreemd zeg, ik typ dit nu 's avonds terwijl het in Nederland ochtend is. Sorry dat 'ie zo laat online komt maar door een paar dagen kamperen ben ik nu pas in de gelegenheid om foto's te uploaden. Bereid je voor op veel foto's van Australië. Kijk je mee?



Dinsdagavond om 20.50 vertrokken we naar Australië met dit vliegtuig. Grooooot! Ik ben twee keer eerder met het vliegtuig geweest maar dat was een Transavia. Die zijn wat kleiner dan deze hihi.


Eerst vlogen we naar Kuala Lumpur, waar we even een half uur moesten wachten terwijl ons vliegtuig werd schoongemaakt. Dus hadden we daar even tijd om rond te lopen.

Over de vlucht: het was heel erg lang. Natuurlijk wist ik dit van tevoren maar wat is me dit tegengevallen zeg. Vooral omdat we door de bagage bijna geen ruimte meer hadden om onze benen fatsoenlijk te strekken. Slapen ging dus bijna niet omdat ik elke keer mijn benen in een andere positie moest leggen. Kramp, kramp, kramp! De laatste 7 uur vliegen vanaf Jakarta waren het ergst. Dit leek echt een eeuwigheid te duren.


Maar eindelijk waren we er dan: Melbourne! We kwamen aan op het vliegveld in shirts met lange mouwen, lange joggingbroeken en ik had mijn Uggs aan. In Melbourne was het op dat moment 45 graden! Wat een hitte, niet te geloven. Bij het vliegveld zat een busstation waar we meteen een bus pakten naar Carisbrook, waar de nicht van mijn vriend woont. Zij kwam ons daar ophalen.


We kwamen donderdag aan en vrijdagochtend moesten we gelijk onze tassen weer pakken want we gingen kamperen bij Lake Tooliorook. Daar ligt een soort kampeer plek met een enorm mooi meer waar je gewoon kunt varen, vissen en andere dingen kunt doen.


Onze tent opzetten. Voor mij was dit de allereerste keer dat ik ging kamperen en man wat was ik blij met deze tent. Hij was super groot, we hadden twee matrassen die op elkaar waren gelegd en een heerlijk dekentje. Het voelde totaal niet als kamperen, wat heb ik lekker geslapen!


 Mijn vriend zet hier de tent op.


Aan het einde van de middag kwamen er nog twee vrienden van de familie bij met hun tentje. Ik heb nog nooit zulke aardige mensen ontmoet, wat was het gezellig!


 Dit was ons uitzicht.


 ...


Als ik de foto's kijk wordt ik er weer stil van. En dit is nog niks, Australië is zo ontzettend groot, mooi en vol natuur. Daar kun je je gewoon niks bij voorstellen als je het nog niet hebt gezien. Zelfs ik kan het nog niet geloven.


 We hadden ook een caravan mee met toilet en badkamer. Van alle luxe voorzien!


 Overal op het terrein stonden deze vuurtonnen waar je zelf een kampvuur in kon maken.






 Echt Australiërs, haha.




 Alles klaarzetten.


 Yaaaaay onze tent staat!


 We hadden zelfs twee bootjes mee. Cool!






 Dit is het meer waar we aan zaten. 












 In het bootje het meer op!




Zielig verhaal. Dit kleine vogeltje vonden we op de grond bij een boom. Waarschijnlijk uit het nest gevallen. We probeerde hem nog te voeren met insecten maar het beestje was zo gestresst en aan het schudden dat hij niet wilde eten. Uiteindelijk besloot ik hem maar onder een boom tussen de bosjes te leggen. De volgende ochtend ging ik kijken en was hij dood. Zo zielig, ik heb wel even een traan gelaten. Heel stom maar met dit soort dingen word ik heel snel emotioneel. Zo'n klein, jong beestje ...


 Need I say more?










Oké, prepare yourself want je gaat nu de aller aller allerengste foto zien die je ooit hebt gezien ..

.........





Deze zat dus gewoon op mijn schouder. O MIJN GOD! Als ik ernaar kijk dan wordt ik weer misselijk en rillerig. Ik zat dus gewoon op mijn gemakje in een stoel en voelde iets op mijn schouder vallen. Geen idee, ik dacht dat het een takje was. Toen keek ik op mijn schouder en zit dit gigantische beest op mijn schouder. Je kunt je ongeveer voorstellen hoe ik reageerde: ik raakte eerst in shock, wist niet wat ik moest zeggen, veegde dat ding van mijn schouder, maakte een sprong, rende weg en keek toen pas wat het nu eigenlijk was. Blijkbaar toen ik 'm wegveegde kwam hij op de achterkant van mijn stoel terecht. 


 Even uitvergroot. Ik kan nog niet geloven dat dit soort beesten bestaan. En dat is precies de reden waarom ik eigenlijk niet naar Australië wilde. 


 Onze Masterchef Steven (vriend van de familie). Hij regelde al het eten, 's ochtends kregen we een heerlijk eitje met bacon en toast. 


Een echt Australisch ontbijt!

Zo dit was het weer even tot nu toe. Ik heb het echt heel erg naar mijn zin. De eerste dag had ik het wel even heel moeilijk maar dat was waarschijnlijk het gevolg van de jetlag. De dag erna voelde ik me al iets beter. 

Het plan is om deze week een paar dagen Melbourne in te gaan om te kijken naar een plek waar we de aankomende maanden kunnen blijven en om werk voor mij te zoeken. Spannend!
Tot zover een lang fotoverslag.


Hoe gaat het met jullie in Nederland?
XO





1 opmerking:

  1. Wat een leuke foto's & wauw wat tof dat je in Australië zit. :)

    PS: Doe jij al mee aan mijn winactie? :D
    http://www.tessevea.nl/2014/01/winactie-2x-new-black-original-ombre.html

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!