woensdag 5 maart 2014

Ik ben jarig!

Yaaaaaaaaay vandaag ben ik jarig & mag ik 22 kaarsjes uitblazen! Het is een beetje een extra bijzondere verjaardag omdat dit de eerste keer is dat ik het vier zonder mijn ouders en familie. Bovendien vier ik het dit keer in Australië samen met mijn vriend. Dat moet wel een  verjaardag worden om nooit te vergeten!



Het was nog maar de vraag hoe ik mijn verjaardag zou gaan vieren: alleen of met mijn vriend. Gelukkig heeft mijn vriend vrij kunnen regelen op zijn stage en zijn we de hele dag samen! Ik kan niet beschrijven hoe fijn ik het vind om samen met hem de hele dag mijn verjaardag te kunnen vieren.  


We hebben vandaag helemaal volgepland. Ontbijt op bed met lekkere broodjes en croissantjes en als verjaardags traktatie hebben we versierde donuts (hier in Australië hebben ze niet echt slagroomtaarten helaas.) Als eerste pakken we de tram en gaan we naar de Melbourne Zoo. Het is al even geleden dat ik naar de dierentuin ben geweest en het blijft altijd leuk! Bovendien wordt het de hele dag lekker weer dus dan is het helemaal perfect om lekker een paar uur rond te struinen en dieren te bekijken. 


Daarna gaan we de Eureka Tower op. Dit is een wolkenkrabber in Melbourne. Het gebouw is 300 meter hoog en telt 91 verdiepingen. Het is officieel de hoogste woontoren ter wereld. Op de tachtigste verdieping bevind zich het 'Observatiedek' en is met 258 het hoogste uitkijkpunt op het zuidelijk halfrond. 


Op het uitkijkpunt in de toren heb je een gedeelte waar je over een glazen plafond loopt zodat je naar beneden kunt kijken. Heel eng en ik weet niet of ik dit ga doen haha. Mijn vriend is al eens eerder op deze toren geweest en zegt dat het echt heel indrukwekkend is en ik dit móet zien. Ik ben heel benieuwd!

En dat is hoe ik dit jaar mijn verjaardag ga vieren. Ik vind het heel vreemd om mijn ouders niet te zien maar heb wel heel erg zin om deze leuke dingen te doen!

Liefs.




2 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd meid! Geniet van je dag, in Australie en van je vriend natuurlijk. Wat fijn dat 'ie vrij heeft kunnen krijgen. X

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!