maandag 21 april 2014

Scheerapparaat of wegwerpscheermes?

Scheren doen we (hopelijk) allemaal. Ik doe het vaak heel onregelmatig maar zeker in de zomer en hier in Australië probeer ik het toch zo vaak mogelijk te doen. Alleen heb ik nogal eens wat ruzie met het materiaal wat ik gebruik. Wegwerpscheermesjes waren tot nu toe oké maar sinds ik een scheerapparaat heb gebruikt zie ik ook dat het heel anders kan!


Ik heb, zover ik me dat kan herinneren, altijd wegwerpscheermesjes gebruikt. Werkte prima en zo'n zakje kostte me bijna niks. Tenminste, dat dacht ik. Uiteindelijk ben ik meer kwijt omdat ik de mesjes na een paar keer gebruiken al weg kan gooien. Mijn eerste scheerapparaat was een Carmen en die heb ik, ik schaam me, nog steeds. Geen idee hoe oud dat ding is maar hij werkt nog wel. Ik gebruik deze alleen voor mijn oksels, hij is toch wel wat oud geworden en hij doet het niet goed genoeg om ook mijn benen haarvrij te krijgen. 


Ik heb weleens een Silk-Epil apparaat gebruikt maar holy moly wat doet dit zeer. Ik snap niet hoe mensen zich hiermee kunnen scheren. De haartjes komen dan minder snel terug maar ik vond het echt heel erg pijn doen. Nu probeerde ik laatst, ja ik weet dat het gek klinkt, het scheerapparaat van mijn vriend op mijn been. Ge-wel-dig! Gewoon in een streep door en alle haartjes kwamen perfect mee. Waar ik met een goedkoop wegwerpmesje vier keer over dezelfde plek moet was ik nu in een keer klaar.


Ik zit er nu dus serieus weer over te denken een scheerapparaat aan te schaffen, deze wil ik dan voor mijn benen gebruiken. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen, er zijn zoveel verschillende soorten in de winkel te krijgen.


Welk scheerapparaat gebruiken jullie en waarom?

Alle tips zijn welkom!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!