vrijdag 18 april 2014

Trip langs The Great Ocean Road

Het is vandaag Goede Vrijdag. Vandaag vertrek ik samen met mijn vriend en zijn oma en moeder voor een paar dagen met de auto richting The Great Ocean Road. Dit is een fantastisch stuk natuur langs de zee waar van alles te zien en beleven is. In deze blogpost laat ik jullie zien wat we allemaal gaan doen en waar we verblijven!




Mijn vriend heeft i.v.m. Goede Vrijdag en Pasen 10 dagen vrij en we wilden heel graag even uit de stad. Melbourne blijft heel gaaf maar kom op, we zijn in AustraliĆ« dan zou het heel vreemd zijn als ik niks van de natuur ga zien. Ook omdat de moeder en oma van mijn vriend hier nu zijn vonden we het leuk om dit avontuur met z'n vieren te beleven. Donderdag huren we een auto en vrijdagochtend gaan we rijden. 

Dag 1
Vandaag gaan we naar de Natuurlijk (door de aarde verwarmde) Peninsula Hot Springs. Dit is een soort jacuzzi-achtig idee maar dan is het door de aarde verwarmd, heel erg bijzonder. Vervolgens steken we dan met de pond over en gaan we naar Geelong, dan is het nog een klein stukje rijden en komen we aan bij ons hotel, het Wyndham Resort. Dit is een luxe hotelcomplex wat aan de kust ligt, dus we kunnen zwemmen en lekker chillen.


Het hotel. 


Een Hot Spring.

Dag 2
Op de tweede dag rijden we met de auto naar onze volgende verblijfplaats. Dit is de langste auto rit maar alles behalve saai omdat het dus helemaal langs de Great Ocean Road ligt. Kun je je voorstellen wat voor uitzicht je dan hebt! Halverwege de weg liggen de 12 Apostelen, dit is een prachtig steengebergte dat langzamerhand helemaal afbrokkelt. 


Central Motel Port Fairy.


De 12 Apostelen.


Dag 3
Op de derde dag rijden we een klein stukje van ons motel naar het Quest Portland Serviced Appartments in Portland. Hier hebben we een appartement voor vier personen geboekt. Portland is een iets grotere plaats aan de kust en er liggen een aantal hele mooie National Parken in de buurt die we gaan bezoeken.


Quest Portland Serviced Appartments.


Portland.

Dag 4
Deze dag rijden we naar de Southern Grampian Cottages. Dit grenst aan de Grampian, een heel mooie National Park. Hier hebben we een vierpersoons bungalow geboek, hier heb ik echt mega veel zin in. Het is echt een wat ouderwats huisje in een bos. Gaaf!


Southern Grampian Cottages.

Dag 5
Op dag vijf rijden we terug naar Maryborough. Dit is de plaats waar we de eerste twee weken van onze reis bij familie verbleven. Hier blijven we dan slapen tot vrijdag waarna we weer terug gaan naar ons huisje.



Ik ben heel erg benieuwd hoe deze dagen gaan zijn, het moet gewoon wel fantastisch worden ik bedoel .. als je de foto's ziet kan dat niet anders toch? Ik ga proberen zoveel mogelijk foto's te maken en die dan met jullie te delen in een artikel als ik weer terug ben. 

Fijne Goede Vrijdag allemaal!
XO




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!