maandag 14 april 2014

What's on my mind

What's on my mind? Ik vond het wel een leuk idee om jullie te laten weten waar ik zoal de laatste tijd mee bezig ben. Ben je niet zo geïnteresseerd in persoonlijke stukjes, dan kun je deze overslaan. Ben je toch benieuwd naar wat er in mijn hoofd omgaat lees dan snel verder!


Melbourne/Australië
Ik besef me soms niet helemaal dat ik aan de andere kant van de wereld zit. Heel gek maar het leven word zo normaal hier. We zien natuurlijk nu niet zoveel van Australië, jammer genoeg, waardoor het eigenlijk soms best wel saai is. Klinkt misschien gelijk heel erg maar zo bedoel ik dat natuurlijk niet. Binnenkort heeft mijn vriend een paar dagen vrij van z'n stage, i.v.m. pasen en goede vrijdag, en dan gaan we samen met zijn moeder en oma met een auto langs de Great Ocean Road rijden wat echt schitterend schijnt te zijn. Ik kijk hier al helemaal naar uit, even weg van dit huis en de kamer waar ik elke dag zit en de natuur in. Het plan is wel dat ik eind april weer terugga naar Nederland. Dat heeft ook te maken met het volgende punt ..


 Een nieuwe opleiding
Groot nieuws, want ik ga (als het allemaal goed gaat) in september beginnen met een nieuwe opleiding. Ik kan het zelf nog amper geloven, ik ga gewoon weer naar school. Grappig is dat, als je op school zit dan wil je er weer zo snel mogelijk weg en als je je diploma op zak hebt wil je na een tijdje toch weer terug. Tenminste, ik heb dat wel. Ik mis school echt .. Het contact met klasgenootjes, me helemaal verdiepen in de vakken, zelfs het huiswerk vond ik soms niet eens erg om te doen. Het leukste van allemaal is natuurlijk dat ik straks weer een diploma heb waarmee ik weer verder kan. Ik vind het erg belangrijk om te blijven ontwikkelen en na hele goede gesprekken met mijn vriend heb ik dan toch besloten me weer aan te melden. Mijn vriend is echt geweldig, hij is degene die me er heel erg in heeft gesteund en me heeft laten inzien dat het heel goed is om dit te doen. Voor degene die het nog niet weten: ik heb een niveau 3 diploma Pedagogisch Medewerker waarmee ik dus in een kinderdagverblijf kan werken. Helaas werden er, vlak na het behalen van mijn diploma, bezuinigingen in de kinderopvang ingevoerd en kon ik niet aan het werk. Ik vind het zo zonde dat ik er nu niks mee kan en omdat het een niveau 3 diploma is kan ik ook niks anders doen. Daarom heb ik nu gekozen voor iets heel anders. Een Sprinttraject opleiding Marketing & Communicatie. Waarom dit? Ik wil heel graag Journalistiek gaan doen omdat ik, sinds ik mijn blog begonnen ben, mijn passie voor schrijven heb ontdekt en me hier heel graag verder in wil verdiepen en ontwikkelen. Helaas, door mijn niveau 3 diploma, kan ik niet meteen met een Hbo opleiding Journalistiek beginnen en door deze opleiding te volgen kan dit wel. Het fijne van deze opleiding is dat het maar een jaar is. Mocht ik het dan echt helemaal niks vinden en enorme spijt krijgen dan hoef ik het maar een jaar vol te houden en zit ik niet meteen aan een opleiding van drie of vier jaar vast. De opleiding zal ik gaan volgen op het Albeda College in Rotterdam. Eerst moet ik drie toetsen voldoende halen voordat ik mag deelnemen. Nederlands, Engels en rekenen. Over de eerste twee maak ik me niet zo druk maar vooral het rekenen zorgt voor wat problemen. Ik ben dyscalculisch (dit houd in dat ik moeite heb met getallen en logisch rekenen) en vind optellen en aftrekken al enorm moeilijk. Nu ben ik dit hard aan het oefenen dus hopelijk gaan de toetsen goed en kan ik in september beginnen!


Onze pup
Ah, hier zit ik zo vaak over te dagdromen. Té vaak denk ik zelfs .. Waarschijnlijk halen we ons pupje zo voor de kerst dit jaar. Als we terug zijn gaan we meteen kijken voor een nestje. Ik heb er zoveel zin in!


Onze lieve kat en de konijnen
De laatste tijd zit ik steeds meer aan mijn lieve diertjes te denken, ik kijk foto's terug en wil dan niets liever dan ze even knuffelen. Gelukkig kan ik ze regelmatig via Skype zien en ik weet dat het goed met ze gaat maar toch .. Ik zal toch echt heel erg blij zijn als ik ze weer om me heen heb, dat mis ik toch wel heel erg.

Zo nu weten jullie waar ik me zoal mee bezig houd. Hoe gaat het met jullie?
XO







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!