zaterdag 31 mei 2014

DINGEN ALLEEN DOEN


Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in een gezellig, knus café 'Cheryls Corner'. Het idee voor dit artikel kwam ineens bij me op!


Ik besef me namelijk, sinds ik hier in Australië ben, hoe lastig het kan zijn en is om dingen alleen te doen. Toen we in Australië aankwamen was ik samen met mijn vriend bij zijn familie. Hier deden we veel dingen samen met de familie, kamperen, barbecueën etc. Geweldig was dit. Helaas kwam aan deze leuke tijd ook weer een einde. Mijn vriend begon aan zijn stage en ik bleef alleen achter in onze kamer waar alleen een bed in staat. Ik kon geen werk vinden en mijn vriend en ik besloten dat ik dan maar gewoon af en toe de stad in moest gaan om mezelf bezig te houden.
De stage van mijn vriend duurt in totaal 20 weken. Gelukkig hoeven we nu nog maar 2 weken! Door omstandigheden mag mijn vriend 6 juni al stoppen in plaats van 13 juni. Anyway, wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat ik die 20 weken aardig wat heb moeten bedenken om de tijd te doden. Boodschappen doen, de hond uitlaten, onze kamer opruimen, het huis schoonmaken, de stad in en daar bij een Starbucks een boek lezen, bij een café aan mijn blog werken, thuis films/series kijken en ga zo nog maar even door. Ik kan wel zeggen dat deze weken een van de moeilijkste periodes is geweest die ik heb meegemaakt. Gelukkig heb ik er ook veel van geleerd.



Maar wat doe je nu op een dag waarop er niemand is om iets leuks mee te doen en je helemaal op jezelf aangewezen bent?

1. Ga zelf de stad in
Ik weet uit ervaring dat het echt niet veel ongezellig of leuker is om alleen naar de stad te gaan. Lekker door de winkeltjes struinen op je eigen tempo. En ga als je daar zin in hebt, en de winkels wel hebt gehad, bij een koffie zaakje zitten. Verwen je zelf met een Latté, theetje of iets anders lekker. Mag wel eens een keer toch?

2. Houd een film/serie marathon
Als ik iets veel heb gedaan hier dan is het wel films en series kijken. Ik heb het nu té vaak gedaan maar echt, soms is het heerlijk om op bed een paar van je favoriete films te kijken. Ben je daar klaar mee? Zet dan nog een serie op, who cares? Oh enne .. zorg wel dat je thee en een belachelijk groot stuk taart of iets naast je hebt staan.

3. Pak de tram, trein of bus en ga erop uit! 
Doe eens gek en ga eens ergens heen waar je normaal gesproken niet zo snel heen zou gaan. Dat heb ik hier in Melbourne ook gedaan. Neem je camera mee en fotografeer alles wat je onderweg tegen komt. Dit kan echt superfun zijn, zo zie je weer eens iets anders!

4. Schrijven
Jep, je leest het goed. Schrijven! En dan bedoel ik niet perse een boek maar gewoon. Schrijf dingen op die je hebt meegemaakt, nog wilt doen of iets wat je dwarszit. Heb je een blog? Ga hier dan dingen voor bedenken en schrijf ze op! Ik zit hier nu ook in een café voor mijn blog te schrijven, met pen en papier nog van wel! Het is zo fijn om soms dingen van je af te schrijven. Schrijven in een andere omgeving dan je eigen huis vind ik persoonlijk het fijnst. Daar ben ik hier wel achter gekomen en dit ga ik in Nederland zeker blijven doen!

5. Moodboard maken
Dit heb ik zelf eigenlijk nog nooit gedaan maar ik wil het zeker nog een keer gaan doen. Ik zie het veel op andere blogs en op Pinterest. Ik vind het er altijd zo tof uit zien! Je kunt hier alles op kwijt wat je wilt; landen die je nog graag zou willen zien, dingen die je inspireren, make-up looks die je mooi vindt, kleuren, mooie quotes, foto's van jou en je vriendinnen. Er zijn zoveel dingen te bedenken, alles kan! En zo ben je weer eens een keertje creatief  bezig. (wat ik veel te weinig ben, ha!)


Heb jij wel eens dat je een dag helemaal alleen bent en je niet weet wat je moet doen? Heb jij nog tips?




3 opmerkingen:

  1. Handige en goede tips! Gelukkig heb ik het eigenlijk altijd hartstikke druk en verlang ik dus erg naar een momentje voor mezelf. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel! Ik vind het juist fijn om dingen alleen te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!