vrijdag 4 juli 2014

HOPE IN A JAR DAY & NIGHT CREAM

De meest beroemde dag en nachtcrème van het moment en een bestseller van het merk Philosophy. Iedereen hoor je erover, zelfs Oprah prijst deze crèmes de hemel in. En als Oprah iets over een product zegt dan moet het toch wel bijzonder zijn denk je niet? Mede hierdoor schafte ik een tijdje terug de Hope in a Jar dag én nachtcrème van Philosophy aan. Wat vind ik ervan? Zijn deze crèmes nu echt zo speciaal?


Dit zijn ze dan, de met prijzen overladen crèmes. Dit vind ik best wat voor iets wat je op je gezicht smeert. Hierdoor was ik extra nieuwsgierig geworden. De prijs is redelijk hoog maar dit had ik er wel voor over omdat ik weet dat ik helemaal gek ben op de Philosophy producten en ik (bijna) alleen maar positieve dingen las over Hope in a Jar. Hopelijk is mijn geld welbesteed. Let's find out!




De potjes met creme zitten in mooie strakke vierkanten doosjes. Ik vind de vormgeving van Philosophy altijd erg eye catching. Je weet direct dat je met Philosophy te maken hebt vanwege de leuke teksten die erop zijn geschreven. Het witte doosje is de dagcrème en in het zwarte doosje zit de nachtcrème.




Voilá!




Let's start with the dagcrème. (goed engels .. ahum) Ik heb gekozen voor de 60 ml i.p.v. de 20 ml. Zo kan ik even vooruit.



Wat informatie over wat er in de crème zit en wat het voor je huid doet:

- Een basis van melkzuur die de dode huidcellen zacht verwijdert en zorgt voor een zachte, gezond uitziende huid.
- Een bestanddeel van suiker die je huid een gezonde, rozige gloed geeft.
- Een goed presterende moisturizer met antioxidanten die je huid van buitenaf beschermen.


De gebruiksaanwijzing. Je kunt de crème één tot twee keer per dag gebruiken. Ik gebruik deze alleen 's ochtends nadat ik mijn gezicht heb gereinigd en voordat ik mijn make-up ga aanbrengen.



De dagcrème kan voor alle huidtypen gebruikt worden. Er is ook een Hope in a Jar voor de droge huid. Ik heb gekozen voor deze omdat ik alleen in de winter een wat drogere huid kan krijgen maar als ik zo op internet had gelezen is deze voor de winter ook wel goed genoeg.


Als je het doosje opendoet staat de tekst 'Believe in miracles' aan de zijkant van het flapje. Dit vind ik erg leuk bedacht! Geloof in het wonder dat deze crème voor je huid gaat doen. 


Naast die leuke tekst vind je een wat uitgebreidere gebruiksaanwijzing voor deze crème. Ik vind dit zelf een klein beetje overbodig, iedereen weet volgens mij wel hoe een dagcrème werkt toch? Anyway, mocht je dit handig vinden dan kun je deze even doorlezen. 





De gebruiksaanwijzing is in het Engels, Frans en Spaans. 


En daar is het potje! Wat een beauty. Ook het potje is weer mooi strak en ook hier staat weer een tekst op de voorkant. Ik vind het een mooi detail dat ze de deksel zwart hebben gemaakt. Staat iets chiquer. 

Philosophy Hope in a Jar dagcrème: €36,56


Op de achterkant staat nog wat meer informatie over de crème, o.a. dat het voor alle huidtypen gebruikt kan worden.


Pretty, pretty, pretty!


Ik had al eens een keer twee proefjes van de twee crèmes gebruikt dus ik wist wel hoe de textuur zou zijn. In het begin is het zeker even wennen.


De dagcrème is een dunne crème die nog dunner wordt als je hem over je huid uitsmeert. Dat ben ik niet zo gewend dus even schrok ik daar een beetje van. Moest dit in mijn huid gaan trekken? Jep, en dat doet het ook. Heel goed zelfs! De crème trekt super snel in en mijn huid voelt meteen zacht en gevoed aan.


Op naar de nachtcrème. Ik ben al enthousiast over de dagcrème dus het kan eigenlijk niet meer misgaan toch?

Philosophy Hope in a Jar nachtcrème: €38,70


Informatie op het doosje.

Een paar leuke feitjes over de Hope in a Jar nachtcrème. Klinkt al interessant! Wie wil er nu niet slapend een mooiere huid krijgen?


Ook deze crème kan weer voor alle huidtypen gebruikt worden.


De ingrediënten.


Het potje is helemaal zwart, logisch aangezien het een nachtcrème is. Mooi!



Deze textuur is weer compleet anders als die van de Hope in a Jar dagcrème.



Deze crème is veel dikker en heeft meer volume dan de dagcrème. Ik was even bang dat 'ie te vet zou zijn voor mijn huid en niet zou intrekken. Maar nee, Philosophy laat me niet in de steek en de crème trekt heerlijk snel in. 



Alles wat ik over Hope in a Jar heb gelezen is waar. Wat een fantastische crèmes zijn dit! Ik ben over beide heel erg te spreken en mijn huid ziet er na een paar weken gebruiken echt beter uit. De roodheid is iets van mijn huid verdwenen en mijn puistjes (als ik die al had) werden ook minder. A miracle! En gelukkig maar want nu heb ik geen spijt dat ik er wel wat geld aan uitgegeven heb. Ook handig is dat de crèmes allebei heel zuinig in gebruik zijn, je hebt er niet teveel van nodig waardoor je er een tijdje mee vooruit kunt.

De Philosophy Hope in a Jar dag en nachtcrème zijn o.a. te koop bij ICI Paris. 




1 opmerking:

  1. het lijken mij echt hele fijne producten <3 Fijn om te lezen dat jij er zo enthousiast over bent!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!