zaterdag 5 juli 2014

MOVIES #2

It's movie time! De afgelopen tijd heb ik weer wat films gezien en daar zaten een paar hele goede tussen. Die wil ik graag met jullie delen dus vandaag weer een movie artikel. 


 Saving Mr. Banks
'Al twintig jaar lang probeert Walt Disney (Tom Hanks) de rechten te vergaren van het boek 'Mary Poppins' om het in een film te kunnen verwerken. De auteur P.L. Travers (Emma Thompson) weigert echter de rechten te verkopen omdat ze bang is dat haar geliefde creatie compleet verscheurd wordt door het Hollywood systeem. Als P.L. eenmaal in geldnood terecht komt door tegenvallende verkoopcijfers van haar boek, besluit ze Walt's aanbod in overweging te nemen. Ze reist af naar Los Angeles waar ze Walt twee weken de tijd geeft om haar te overtuigen dat hij de juiste persoon is om deze geliefde icoon naar het grote scherm over te brengen.' 

Mijn vriend kwam met deze film en in eerste instantie leek het me niet echt een boeiende film. Beetje kinderachtig. Toch wilde ik 'm toch graag zien omdat er wel twee hele goede acteurs in spelen. Ik ben dol op Emma Thompson dus ja deze moest ik zien. Wat een prachtige film is dit. Ik weet zelf niet zoveel over Mary Poppins maar in het verhaal wordt je wat meer bekend met het karakter en hoe Mary Poppins eigenlijk is ontstaan. Heel interessant maar het heeft ook een wat meer emotionele en verdrietige kant. Je wordt echt het verhaal ingezogen en dat is wat deze film me zo trekt. 


 The Book Thief

'De kleine Liesel wordt na de dood van haar jongere broertje door haar alleenstaande moeder achtergelaten bij kinderloze pleegouders. Ze kan niet lezen of schrijven, totdat haar nieuwe pleegvader haar dit leert. Te midden van de verschrikkingen van de oorlog verslindt Liesel het ene boek na het andere. Ze 'leent' de boeken bij de vrouw van de burgemeester. Op een dag bieden haar pleegouders onderdak aan een joodse onderduiker ... ' 

Wauw .. ik vindt films over de Tweede Wereldoorlog super interessant. Vreemd misschien aangezien bijna iedere films die over de Tweede Wereldoorlog gaat best wel triest en verdrietig is. Zo ook deze film maar deze film is anders. Ik keek deze film met de twee kinderen van mijn vriend zijn nicht hier in Australiƫ. De kinderen zijn zes en acht jaar oud en vinden deze film fantastisch. Dat zegt al wel iets over hoe heftig de film is. Het is zielig maar het verhaal is ontzettend mooi en het meisje die Liesel speelt is zeer geloofwaardig. Je gaat meeleven met het meisje. Hoe moet het voelen om ineens door twee totaal vreemde mensen opgevoed te worden en dat allemaal in de oorlog. Echt een aanrader!


22 Jumsptreet

'Nadat ze hun weg door de middelbare school hebben gevonden, vinden er grote veranderingen plaats voor de twee officieren Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) als ze dit keer undercover gaan op een plaatselijk college. Maar wanneer Jenko zijn verwante ziel tegenkomt in het football team en Schmidt infiltreert bij de kunstclub, beginnen ze hun partnerschap in twijfel te trekken. Het is aan hen de taak om niet alleen de zaak op te lossen maar ook om beproevingen te doorstaan die zullen aantonen of ze een 'volwassen' relatie kunnen aangaan. Als de twee adolescenten kunnen uitgroeien tot 'echte' mannen, zou deze studententijd misschien wel de beste kunnen zijn dat hen ooit is overkomen.'

Het beste heb ik voor het laatst bewaard. Toen mijn vriend en ik erachter kwamen dat er een tweede deel van Jumpstreet uitkwam wilden we die kosten wat kost zien. De eerste vond ik al hilarisch, Jonah Hill en Channing Tatum zijn twee steengoede en grappige acteurs die heel goed samen gaan. Deze film zag ik twee weken geleden in de bioscoop in Perth. Wat heb ik weer gelachen. Misschien heb je 'm nog niet gezien dus ik ga niet teveel verklappen. Het verhaal is eigenlijk hetzelfde als het eerste deel maar dan op een andere locatie. Lachen, gieren, brullen .. ga deze alsjeblieft zien als je zin hebt in een gezellige avond!



Heb jij een van deze films al gezien of welke zou je nog willen zien?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!