zaterdag 30 augustus 2014

THE CULY WAY OF LIFE

Jullie moeten er weer aan geloven, vandaag heb ik weer een boek review. Ik heb in een korte tijd een aantal kook en bak boeken besteld en die wil ik heel erg graag met jullie delen. Deze keer 'The Culy way of life' van Monique van Loon. Een prachtig culinair boek waar iedereen iets aan heeft.



Ik vind dit boek al echt een plaatje om naar te kijken. Jullie ook? De kaft en de foto zijn prachtig en heel uitnodigend. Precies wat ik zoek in een kookboek. 

'Monique van Loon is één van de meest invloedrijke foodwriters van dit moment. Ze schrijft, onderneemt, kookt, eet en is oprichter van het populaire Culy.nl. "Ik vind het heerlijk om mensen vrolijk te maken met lekker eten, mezelf incluis. Waarom voor matig eten of een saaie presentatie kiezen als je voor hetzelfde geld, met nét even wat meer moeite, een mooi en goed gerecht kunt maken?"
In de Culy way of life laat Monique zien dat culinair genieten op 1001 manieren kan. Van een dinner for one, tot het 's nachts sneaken naar de keuken. Hoe je vanuit de voorraadkast in een handomdraai de lekkerste kaneelstengels of een echte homemade tomatensaus maakt. Of hoe je een saaie boterham omtovert tot een snelle culinaire to go-lunch.' 


De inhoudsopgave. Alles komt in het boek aan bod, gezond maar ook lekkere recepten tot wijnadvies en koffie tips.


 Zelfs plaatjes van hoe je de tafel perfect dekt staan in dit boek. Completer kan niet, lijkt me zo.


 Tips over wat je in je voorraadkast moet hebben. 


 Ik hoefde niet ver te bladeren tot ik al een heerlijk recept tegenkwam. Mmmmm ...


Hummus. Ik moet dit echt leren eten. Tegenwoordig eet ik het al wat vaker omdat het gewoon mega gezond is en ik weer aan het sporten ben en wat gezonder wil gaan eten. Dit recept komt dus echt als geroepen en ga ik zeker een keer proberen te maken.




Macarons, die staan nog heel hoog op mijn verlanglijstje om te maken. En met het recept van Monique moet dit zeker goed komen, heel gemakkelijk en overzichtelijk beschreven. 





Ik denk dat ik een paar minuten naar deze foto heb zitten staren. Goed en afwisselend ontbijten vind ik een van de moeilijkste dingen die er is. Eigenlijk eet ik altijd standaard beschuit wat zo slecht is voor je spijsvertering. Je darmen worden hier lui van wat niet goed is voor je gezondheid. Hier kreeg ik direct inspiratie van en heb meteen een pot aangeschaft waar ik yoghurt en muesli in kan doen en eventueel mee kan nemen naar mijn werk. Super!


Geen zin om naar de Starbucks te gaan voor je Caramel Latte? Geen probleem, ook daar is aan gedacht en je kunt gewoon zelf in je eigen keuken deze Caramel Latte maken. Yum, yum, yum. 


In één woord: geweldig. Ik heb zoveel inspiratie en ideeën door dit boek gekregen. Het past ook precies bij de leefstijl die mijn vriend en ik nu hebben. Meer bewegen en gezond eten. Daar helpt dit in ieder geval enorm bij. Dus, ben jij zo iemand die niet 1 2 3 weet wat je moet eten en eigenlijk altijd simpele dingen maakt? Koop dit boek en ga helemaal los in de keuken!

The Culy way of life kost €24,95 en is te koop in de boekwinkel of op Bol.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!