woensdag 17 september 2014

GEZONDE SNACKS

Regelmatiger en gezond eten en nu we ons hondje hebben ben ik ook nog eens meer aan het lopen. Ik ben best wel een beetje trots op mezelf maar het kan altijd beter! Snacken blijft toch een dingetje voor mij en dat kan ik echt niet laten. Ik heb voor mezelf wat onderzoek gedaan naar gezonde snacks en ik dacht, laat ik ze meteen aan jullie zien. Misschien hebben anderen er ook nog iets aan, je weet maar nooit!


 Gekookt ei
Eieren moet je nooit teveel eten, dat is waar. Maar zo nu en dan een gekookt ei op je brood of gewoon zo met een snufje zout en peper is ontzettend goed voor je! Ook als je echt bezig bent met afvallen. Eieren bevatten essentiele aminozuren die ervoor zorgen dat je langer een vol gevoel hebt. Ik houd echt van gekookte eitjes, liefst een beetje zacht .. mmm mmm!



 Yoghurt met fruit en muesli
Tegenwoordig eet ik als ontbijt veel yoghurt maar het kan ook heel goed als snack. Met wat fruit en muesli is dit een ideaal tussendoortje!



 Rijstwafel met avocado
Sommige mensen eten vaak droge rijstwafels maar bah wat vind ik dit droog en vies. Wat ik vaak doe is er avocado en humus op doen. Met een beetje zout en peper is dit heerlijk en het vult ook nog eens goed zodat je niet na een half uurtje weer trek hebt.



 Bakje gemengde noten
Walnoten, amandelen, pistachenoten, noem het maar op. Noten zij super super healthy! Het is heel simpel en in plaats van chips is dit een goede vervanger. Er zit namelijk veel minder zout in. 



 Smoothie
Zelf moet ik niet heel veel hebben van smoothies maar zo af en toe drink ik er eentje. Van die kant en klare flesjes van de Albert Heijn. Wij hebben thuis geen blender of iets om dit mee te maken dus dan maar zo. Sommige combinaties vind ik wel lekker en het vult altijd enorm! Zo heb je trouwens in één keer je portie fruit binnen. 



 Pure chocolade (met hazelnoten)
Chocolade is helemaal niet zo slecht als mensen vaak denken. Vooral pure chocolade is best gezond als je er per dag een paar blokjes van neemt. Gelukkig voor mij lust ik alleen maar pure chocolade, haha.



 Frambozen
Oh man wat ben ik gek op frambozen. Super gezond, alleen een beetje jammer dat ze altijd mega duur zijn. Daarom koop ik ze altijd op de markt, scheelt toch weer.



 Boterham (of cracker) met humus 
Humus, het is echt iets wat je moet leren eten. Na een tijdje begon ik het toch erg lekker te vinden en smeer het nu vaak op een cracker of boterham.



 Muesli reep
Muesli repen, ik moest er vroeger echt niks van hebben maar tegenwoordig lust ik ze wel. Gelukkig maar want man wat zitten hier veel gezonde dingen in. Je hebt ze in verschillende soorten; met noten, vruchten, chocolade, noem maar op. Lekker voor, bijvoorbeeld, bij de thee.



 Aardbeien
Tsja, wat kan ik hier verder over vertellen? Gewoon heel lekker en gezond op een boterham met een klein beetje suiker.



 Popcorn
Popcorn is een stuk gezonder dan chips en een stuk lekkerder (vind ik soms). Natuurlijk moet je dit niet elke dag eten i.v.m. het zout, als je tenminste zoute popcorn eet.

En dit waren mijn gezonde snacks! Hopelijk hebben jullie hier iets aan gehad.


Hebben jullie nog tips?

Laat ze achter bij de comments.




1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!