zondag 21 december 2014

SERIOUS REQUEST 2014 HANDS OFF OUR GIRLS

Serious Request is voor mij hét ultieme kerstgevoel. Klinkt misschien een beetje gek maar het de hele dag liedjes luisteren, naar de tv kijken en zien hoe iedereen zich met hart en ziel inzet voor een goed doel vind ik echt geweldig.




Voor wie het nog niet kent (ik kan het me bijna niet voorstellen), Serious Request is een initiatief van radiozender 3FM in samenwerking met het Rode Kruis waarbij ze ieder jaar een stille ramp onder de aandacht brengen van heel Nederland. Drie 3FM dj's laten zich zeven dagen in een Glazen Huis opsluiten zonder te eten. 24/7 wordt er muziek gedraaid, iedereen kan namelijk een plaat aanvragen en hiermee geld doneren voor het goede doel. Naast platen aanvragen zijn er nog veel meer acties door het hele land waaraan je een bijdrage kunt leveren. Ik volg dit al vanaf het begin en vind het nog steeds fantastisch!

Dit jaar zijn het Coen Swijnenberg, Gerard Ekdom en Domien Verschuuren die zich zeven dagen laten opsluiten in het Glazen Huis. Domien is voor mij helemaal nieuw maar vind hem nu al leuk!

Vrouwen en meisjes die het slachtoffer van seksueel geweld in conflictgebieden worden is dit jaar de stille ramp en dus het thema die Serious Request aankaart.  'HANDS OFF OUR GIRLS!' Ik het erg knap dat ze dit aandurven en vind het ontzettend goed. De reportages van Eric Corton (die zelf naar de gebieden afreist om met de slachtoffers te praten) vind ik heel aangrijpend en ik zit vaak met open mond en tranen in mijn ogen te luisteren. Verschrikkelijk wat er in sommige landen gebeurd en dat hier dan niets aan gedaan word. 


Dat moet veranderen! Kom dus zelf ook in actie! Vraag een plaat aan, kijk in de webshop voor een leuk shirt of doe iets anders. Jou hulp is hard nodig!

Kijk op www.seriousrequest.3fm.nl wat jij kunt doen.

Volgen jullie Serious Request en hebben jullie al iets gedoneerd?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!