zaterdag 24 januari 2015

KOOPMANS STROOPWAFEL CAKE

Deze keer weer een bak artikel. Ik zag laatst de Koopmans Stroopwafel cake voorbij komen in een reclame en het water liep me meteen in de mond. Die moest ik maken! Het duurde even maar eindelijk vond ik 'm dan. Ik ging meteen aan de slag maar hoe is het resultaat?




Het fijne aan de Koopmans bakmixen vind ik dat je er niet al te veel voor nodig hebt. Vaak kun je met dingen die je in je voorraadkast hebt staan al meteen aan de slag!


Wat je hiervoor nodig hebt is:

- 200 gram boter
- 4 eieren
- 4 stroopwafels


Ik begin als eerste met het invetten van mijn cake vorm. Vaak als ik het beslag helemaal klaar heb en de oven is klaar met voorverwarmen dan kom ik erachter dat mijn vorm nog niet ingevet is. Super irritant ha, dus daar begin ik mee.


Zo, klaar!


Je begint met de boter zacht en romig te kloppen.


Doe de mix en de eieren er een voor een in. Doe niet alle eieren in een keer want dan kan het beslag dit niet zo goed in zich opnemen.


Yummie ...


Dan de stroopwafels, snijd deze in kleine stukjes. Het hoeft niet te klein, als je ze iets grover wilt kan dat natuurlijk ook. Bewaar wel wat stukjes, die strooi je straks over de cake.


Meng dit door het beslag met een spatel niet met de mixer. Zo voorkom je dat de stukjes stroopwafel kruimels worden.


Strooi de rest van de stroopwafel stukjes over de cake heen.


Dat ziet er toch nu al lekker uit?

De cake bak je op 160 graden zo'n 60-70 minuten. Houd het even in de gaten en controleer of de cake gaar is door middel van een sateprikker. Komt de sateprikker er droog uit, dan is 'ie gaar!


Mmmm .. Heerlijk! De bruine stukjes die je ziet zijn stukjes karamel die in de mix zitten. 


De cake is echt super lekker, normaal ben ik geen groot fan van karamel maar in deze cake is het wel heel lekker! Ik heb op dit moment nog een pak van deze mix in mijn kast staan dus dat geeft wel aan hoe geslaagd deze cake is. 

Wil jij deze cake ook maken? Koopmans Stroopwafel cake is te koop in de supermarkt en kost €1,79.




1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!