zaterdag 20 april 2013

Rare beauty tics


Constant je wenkbrauw epileren, elke rechtopstaande haar glad stylen met de stijltang, nagelbijten ..





Ik gok dat iedereen wel een rare/irritante of ongewone beauty tic heeft. Die van mij is bijvoorbeeld mijn lip kapot trekken. Elke keer als ik me verveel of gewoon aan niets zit te denken dan pak ik een klein velletje op mijn lip en trek ik het helemaal kapot tot het gaat bloeden. Zó ontzettend vervelend! Het is lelijk, irritant, raar maar vooral: ik kom er niet vanaf! Er zijn periodes dat het wat beter gaat en ik nergens last van heb, en dan komt er weer een periode van weken tot maanden dat ik er niet af kan blijven. En niet alleen ik zie het, ook mijn omgeving. Mijn vriend vindt het afschuwelijk als ik dit doe. 'Je hebt zulke mooie lippen en dan trek jij ze kapot?' zegt ie dan altijd. Ik zorg dat ik altijd lippenbalsem bij me heb wat ik op kan smeren, dit helpt voorkomen dat ik ga zitten 'plukken'.

Er zijn natuurlijk zat andere beauty tics die waarschijnlijk nog wel veel erger of raarder zijn dan die van mij. Hier een paar op een rijtje die ik weleens voorbij heb zien komen:

'Zonder wenkbrauwpotlood ben ik nergens. Ik heb zwarte haartjes, maar weinig en er zitten gaten tussen. Het eerste wat ik doe als ik uit bed stap, zijn mijn wenkbrauwen bijtekenen. Anders ga ik de deur niet uit.'

'Elke avond doe ik kaakoefeningen uit angst een onderkin te krijgen.'

'Ik pluk de hele dag aan mijn haar. Zie ik een dooie of gespleten punt? Dan breek ik 'm meteen af.'

'Ik word gek van het idee met een bleek koppie rond te lopen. Dus smeer ik mijn gezicht continu in met bruiningscrème  Zelfs als mijn vriendinnen zeggen dat mijn hoofd zowat oranje is. Ik kan het gewoon niet laten.'

'Ik spuit mijn haar stijf met haarlak. Er mag geen enkel haartje uitsteken, want ik vind het irritant als er haren in mijn gezicht waaien en dan aan mijn lipgloss blijven kleven.'

'Het liefst epileer ik me kaal. Zie ik een verdwaalde haar op mijn wangen, kin of tussen mijn wenkbrauwen, dan moet die er meteen uit. Dolgelukkig word ik van een tang met een scherpe punt.'

'Puistjes uitknijpen vind ik heerlijk. Als de gele kop uiteenspat, word ik echt blij. Mijn drang gaat zelf zo ver dat ik op mijn handen moet zitten als ik een goede pukkel bij iemand anders zie.'

'Ik ga niet slapen voordat ik mijn wimpers met vaseline heb ingesmeerd.'

'Ik ben panisch voor snot. Dus in elke spiegel die ik tegenkom, check ik of er niets in mijn neus zit.'

'Ik ben verslaafd aan lippenbalsem. Zo extreem dat ik laatst, toen het op was, bakboter op mijn lippen smeerde.'

'Ik zweer bij Sperti-zalf. Het wordt vaak gebruikt als behandeling tegen aambeien, maar mijn donkere wallen onder m'n ogen verdwijnen ermee als sneeuw voor de zon.'


Haha, dat zijn aardig wat voorbeelden. Ik vind het super grappig om te lezen waar andere mensen zoal mee rondlopen. Dus kom maar op!

Wat is jou rare/irritante beauty tic?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!