donderdag 4 april 2013

Scrub


Scrubben, dode huidcellen verwijderen, exfoliëren .. wat is het? Het betekent in ieder geval allemaal hetzelfde. Het is ontzettend belangrijk en heel gezond voor je huid. Een scrub is een (meestal) vloeibare substantie die hele kleine korreltjes bevat, waarmee je dode huidcellen verwijderd. Dit is belangrijk omdat je huid hierna weer kan 'ademen' en je huid weer nieuwe gezonde huidcellen kan aanmaken. Scrub kun je voor alles gebruiken, je gezicht, je lichaam, handen en voeten.



Scrub heb je in grove of fijne vorm en voor alle soorten huidtypen. Let wel op als je een droge huid hebt, ga dan niet drie of vier keer in de week in de weer met scrub. Dit droogt je huid alleen maar meer uit en dan heb je kans dat de huid beschadigd. Één keer in de week is voor mij al genoeg, je kunt het hooguit twee keer in de week doen maar dat is dan ook het maximum. Scrub heb je in tubes en in potten, ik gebruik eigenlijk altijd scrub uit een tube. Als een tube bijna op is knip ik deze meestal in tweeën om er toch nog de laatste restjes uit te krijgen. Ik vind het altijd zonde om het weg te gooien als er nog iets in zit.

Hoe gebruik je scrub?
Je begint met het allerbelangrijkste: een goede scrub! Gebruik een scrub die past bij jou huidtype. Ik heb met mijn gemengde huid weleens een scrub voor de droge huid gebruikt, en ik kan je vertellen .. mijn huid was not amused. Het kan best zijn dat je niet tegen een bepaalde scrub kunt, dus kijk eerst of je de juiste scrub hebt. Verder is het heel simpel. Pak wat van je scrub, of het nu uit een pot of een tube is, dit maakt niet uit. Neem iets op je hand en breng het aan op je gezicht, je lichaam, handen of voeten. Maak dan masserende ronddraaiende bewegingen en werk de scrub als het ware in je huid. Doe het ook weer niet te hard, de korreltjes die in de scrub zitten doen het meeste werk al en anders krijg je een hele rode en geïrriteerde huid.  Spoel daarna de scrub met water af. Ikzelf doe dit altijd met lauwwarm water, dit vind ik altijd net iets lekkerder en merk ook dat mijn huid hier beter op reageert.
Vergeet niet na het scrubben een voedende crème op te smeren. Je huid is toch ietsjes droger en kwetsbaarder na het scrubben, dan is het erg goed om een crème op te smeren. Ik gebruik eigenlijk altijd na het scrubben een nachtcrème  deze is wat voedender en ik merk dat mijn huid het daar goed op doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!