dinsdag 7 mei 2013

Garnier Ambre Solaire zonnebescherming


De zon schijnt weer! En dat betekent dat het weer tijd is voor goede zonnebescherming producten. Er staan al een hoop nieuwe artikelen in de winkels zoals de Biodermal Mousse & de L'Oreal Solar Expertise lijn. Ook Garnier is weer van de partij met nieuwe producten. En ik ben van de partij om ze te testen!





Garnier Ambre Solaire heeft al een heel gala met verschillende producten om je huid te beschermen tegen de zon. Nu heeft Garnier Ambre Solair iets nieuws: Golden Protect en BB Sun Cream. Ik ben altijd al gek geweest van het merk Garnier, en nu ze weer iets nieuws hebben móest ik deze twee liefjes uittesten.

Als eerste de BB Sun Cream. Hier ben ik echt heel erg benieuwd naar! We kennen natuurlijk allemaal de BB creams en de zonnebescherming voor je gezicht. Garnier stopt dit allemaal in één tube. Het egaliseert, hydrateert, verzorgd je huid en het beschermt je ook nog tegen UVA en UVB. De BB cream heeft een SPF 30 beschermende factor. Het is algemeen bekend dat zon en met name teveel zon slecht is voor je huid, het zorgt voor rimpeltjes, pigmentvlekken en een 'overdosis' zon kan zelfs voor huidkanker zorgen. Pigment vlekken en rimpeltjes worden voorkomen bij het gebruik van dit product. Kan niet beter!


De tube komt in een mooi en overzichtelijk doosje. Alle informatie staat hier op.



De ingrediënten. Zoals je ziet bevat dit product het meeste water en glycerine (een kleurloze zoete vloeistof die van natuurlijke oliën en vetten afkomt).



 En dit is de tube. Ik hou zo van de verpakkingen waar de Garnier producten in komen. Heel mooi en bovendien praktisch in gebruik. 



Zoals je al ziet is het een vloeibare substantie. Hoe kan het ook anders? Pas wel even op dat je de tube niet openmaakt als je hem ondersteboven houd, je hebt dan wel kans dat het er grotendeels uitloopt omdat het zo vloeibaar is.



Het voelt ook echt aan als een BB cream. Ik heb zelf de Garnier BB cream voor normale huid en die voelt precies hetzelfde aan. Dit vindt ik zelf wel fijn, dan blijft het een beetje wat ik gewend ben.



Hier heb ik het een beetje uitgesmeerd. Ik was wel bang dat het misschien iets te oranje zou kleuren op mijn gezicht. Tijd om het uit te testen!



Hier draag ik geen foundation of BB cream op mijn gezicht. Ik heb alleen een beetje mascara en oogpotlood op mijn ogen. 



Hier heb ik de BB Sun Cream op. Deze heb ik gewoon met mijn foundation kwast aangebracht. Ik kan foundations of BB creams niet mijn vingers of sponsje aanbrengen, dit trekt mijn huid gewoon niet omdat ik dan allerlei schilfers en droge plekken op mijn gezicht krijg. Met een foundation kwast kon ik dit product prima aanbrengen. Wat me opviel in vergelijking met mijn andere BB cream is dat deze structuur iets dikker is. Het resultaat vindt ik mooi! Misschien iets te oranje, dit zou kunnen doordat ik wat teveel heb opgebracht. Verder ben ik erg tevreden, hij dekt goed, oneffenheden worden subtiel gecamoufleerd en ondertussen wordt ik ook nog beschermt tegen de zon! Let trouwens wel op dat je ook goed je hals meeneemt anders krijg je heel snel een oranje masker effect. 

Voordelen:
- Het belangrijkste: bescherming tegen de zon!
- Het bevat andere belangrijke ingrediënten die pigmentvlekjes en rimpels helpt voorkomen
- Gemakkelijk aan te brengen
- Praktische en schone tube
- De BB cream kost €11,99, dit vindt ik erg betaalbaar voor een SPF product wat ook nog eens je gezicht egaler maakt en verzorgt. 

Nadelen:
- Verkrijgbaar in één kleur


De Garnier BB Sun Cream is verkrijgbaar bij elke drogist en kost €11,99. 



Dan als laatste maar zeker niet de minste: de Golden Protect. Deze zijn er met SPF 10, SPF 20 en SPF 30. 
De Golden Protect bevat een unieke formule die verrijkt is met Monoï en gouden parelmoer. Garnier noemt dit product niet alleen beschermend maar ook verfraaiend. Waarom? Omdat deze zonnemelk je ook een stralende huid geeft en zorgt voor een sublieme bruining. Heel belangrijk: dit product kun je niet als zelfbruiner gebruiken. 


Ook hier vindt ik de flacon: mooi! Hij ligt lekker in de hand, dit vindt ik (zeker met een zonnemelk) zo ontzettend belangrijk. Ik heb een hekel aan te smalle flacons die weer uit je hand glijden. 



De achterkant. Hier vindt je de gebruiksaanwijzing en de ingrediënten. 

Wat zegt Garnier zelf over dit product:
Een niet vette textuur
Een stralende huid
Sublieme bruining
Hydrateert
Beschermt effectief tegen de zon en tegen vroegtijdige huidveroudering dankzij het gepatenteerde Mexoryl UVA/UVB zonnefilter.




Een romige, niet vette en heerlijk ruikende melk! I'm already a big fan!



Een beetje op mijn arm opgebracht.



Hier heb ik de melk helemaal uitgesmeerd over mijn arm. Het trekt snel in en het laat een heel subtiel glansje achter. En die geur: oooooh heerlijk! Het doet me denken aan de notenmelk van Kruidvat maar dan 10 keer lekkerder. Ik blijf de hele dag aan mijn eigen arm ruiken haha.

Conclusie: ik ben he-le-maal fan van deze zonnemelk. Hij ruikt goddelijk, smeert heel erg fijn uit, trekt snel in & geeft je huid een subtiel en mooie glansje. Deze ga ik zeker gebruiken deze zomer. Op het strand, in de tuin, op een terrasje. Yess!

Voordelen:
- Trekt snel in
- Fijne structuur, gemakkelijk uit te smeren
- Laat een glinstertje op je huid achter
- Super lekkere geur

Nadelen:
- Kost €15,99 , misschien dat je dit wat te duur vindt voor een zonnemelk

De Garnier Ambre Solaire Golden Protect ligt nu in de winkel en kost €15,99. 


Ik ben heel erg enthousiast over deze producten. Beide vindt ik erg fijn in gebruik en ze doen wat ze beloven te doen. Deze behoren nu tot mijn favorieten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!