woensdag 8 mei 2013

Je lippen scrubben



Witte randjes op je mond, losse velletjes op je lippen .. Niet heel erg charmant en zeker niet verzorgd. Toch kun je hier iets aan doen. Hoe? Dat ga ik je vertellen!



Je scrubt je lichaam, je gezicht, je voeten .. waarom dan niet je lippen? Tenslotte vervellen je lippen ook. Klinkt misschien vies maar het is echt zo. Ik merk het vaak als ik wat witte randjes rond mijn lippen krijg, of als ik lippenstift wil aanbrengen dat er allemaal witte velletjes op mijn lippen komen. Eens in de zoveel tijd móet ik dan echt even scrubben zodat ik weer normaal lippenstift of lipgloss aan kan brengen.





Er zijn genoeg kant en klare lipscrubs te koop in de winkel. Bijvoorbeeld bij ICI Paris, Lush en Etos. Maar je kunt ook ontzettend makkelijk je eigen lip scrub maken!

Wat heb je hiervoor nodig? 

- Suiker (witte of bruine suiker, dit maakt niet zoveel uit)
- Honing
- Vaseline 

Vermeng 1 theelepel, 1 theelepel honing en 1 theelepel vaseline met elkaar en breng dit aan op je lippen. Laat dit even 2 minuten intrekken zodat de ingredienten de kans krijgen om je lippen goed te verzorgen. Scrub daarna je lippen zachtjes met je vingertoppen en spoel het daarna af met water. Breng daarna een lekkere verzorgende lipbalsem aan. Daar zijn je zachte lippen weer!



Is deze scrub nog niet genoeg en hebben je lippen echt iets extra aandacht nodig? Probeer dan deze scrub eens.

Wat je hiervoor nodig?

- Zeezout
- Kokosolie/boter

Meng 1 theelepel zeezout en 1 theelepel kokosolie/boter met elkaar en breng dit aan op je lippen. Doe alles precies hetzelfde als bij de andere scrub, vergeet niet ook weer een lipbalsem op je lippen te doen. 
Ga hier echt eens een keer mee aan de slag! Het is super simpel, erg leuk om te doen en bovendien niet heel onbelangrijk: het geeft je mooie verzorgde lippen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!