maandag 13 mei 2013

The Body Shop Rainforest Radiance Hair Butter


Blauwe bessen, zoete honing, frisse viooltjes .. Heerlijk! Dit soort dingen vindt je in de natuur maar ook in de 'Rainforest Radiance' lijn van The Body Shop. De producten bevatten bovendien geen siliconen en parabenen. Aangezien ik laatst de Natuurlijk Puur lijn van Andrélon heb uitgeprobeerd wilde ik ook wel eens zien of dit iets is. Al een tijdje heb ik de Rainforest Radiance Hair Butter in mijn kast liggen, dus tijd om deze een keer uit te proberen!




Oké, geen parabenen en geen siliconen. Dit heb ik bij de Andrélon Natuurlijk Puur uitgetest en daar was ik erg tevreden over. Nu deze lijn, yay or nay? 


Dit is het masker uit de Rainforest Radiance lijn. Zoals je ziet staat er dat het voor gekleurd haar is. Nu heb ik mijn haar al meerdere keren geverfd en zelf gekleurd. De laatste tijd is mijn haar weer terug naar mijn normale kleur, toch gebruik ik dit masker gewoon! Ik geloof niet dat omdat er voor gekleurd haar opstaat, dit masker niet te gebruiken is voor niet gekleurd haar. De verpakking ben ik zelf niet zo weg van en vindt het niet zo praktisch. Tubes vindt ik makkelijker in gebruik en wat schoner.



 De achterkant van het masker. Als je niet weet hoe je dit product moet gebruiken dan is het waarschijnlijk even zoeken naar de gebruiksaanwijzing. Helemaal onderaan staat hoe je het moet aanbrengen en wanneer je het kunt uitwassen. Eigenlijk is dit niet veel anders dan elk ander haarmasker, behalve de inwerktijd. Waar dit bij andere maskers 1 á 2 minuten is, is dit bij dit masker 5 minuten. Ik breng dit masker dan ook aan meteen aan als ik onder de douche sta. Eerst was ik dan mijn haar en verspreid wat van het masker door mijn haar. Daarna was ik me met douchegel, scrub ik mijn gezicht/lichaam en neem ik eventueel nog een gezichtsmaskertje. Dan gaat de tijd toch iets sneller! 





De structuur van het masker is romig en dik. Ik heb nu al het idee dat het mijn haar goed gaat voeden!


Het masker is wat minder makkelijk aan te brengen, hij is toch wat dikker dan de maskers die ik altijd gebruik. (tubes van Andrélon bijv.) Dat het zo lang moet inwerken vindt ik toch wel een minpuntje. Verder bij het uitspoelen merkte ik meteen dat mijn haar wat ging klitten en stroef werd. Ook na het douchen was het een lijdensweg om mijn haar normaal uit te kammen. Ook met anti-klit spray. 
Dit product is 'm toch echt niet voor mij. Mijn haar was zo onhandelbaar na het gebruiken van dit masker, en dit is toch wel waarom ik een masker koop en gebruik. Zodat mijn haar wat meer gevoed en verzorgd wordt. En dat gevoel had ik bij dit product niet. Jammer, want The Body Shop heeft zoveel goede producten dat ik baal dat dit product heeft gefaald bij mij. Helaas dus een nay.

De Rainforest Balance Hair Butter is te koop bij The Body Shop en kost 14,99.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!