maandag 24 juni 2013

Kruidvat make-up kwasten


Mooie oogschaduws aanbrengen, je gezichtje poederen, je donkere wallen wegwerken met concealer. Heeeeel erg belangrijk! Maar nog belangrijker: goede kwasten om dit mee aan te brengen. Kruidvat heeft nu nieuwe professionele kwasten. Tijd om te testen of goedkoop nu eigenlijk ook goed is.






De lijn van Kruidvat bestaat uit zeven kwasten:

- Poederkwast €6,99
- Concealerkwast €2,99
- Blusherkwast €5,99
- Oogschaduwpenseel breed €2,99
- Oogschaduwpenseel rond €2,99
- Foundationkwast €4,99
- Eyelinerpenseel €2,99

Wat me als eerste opviel waren de lage prijzen. Maarja, wat voor kwaliteit kun je dan verwachten? 
De eerste indruk vond ik verder goed, mooie strakke doosjes en de kwasten zagen er op het eerste gezicht ook goed uit. Ik ben benieuwd!


Ik heb maar twee kwasten gekocht, mijn blusherkwast ben ik al een tijdje kwijt en heb nog nooit een concealerkwast gebruikt omdat ik concealer simpelweg altijd met mijn vingers aanbreng. Dus vond ik het wel leuk om deze uit te proberen. 



Als eerste de blusherkwast. Hij is schuin afgesneden zoals we dit wel gewend zijn van blusherkwasten.




Dit is 'm dan, alle kwasten zijn trouwens van 100% natuurlijk haar, dit voel je echt! Lekkere zachte haartjes, i like!







Op de achterkant van het doosje staat wat uitleg over hoe je de kwast kunt gebruiken. Nou blusher op de wangen aanbrengen weten we wel, alleen blusher aanbrengen op je voorhoofd, neus en kin? Hmm ik weet het niet hoor Kruidvat, dan lijkt het net alsof je keihard hebt gesport ... Nee lijkt me niet. 

Ik heb de blusherkwast uitgeprobeerd, niet met blush maar met hightlighter. Dit werkt prima! De grootte is precies goed en de haartjes zijn ook zacht genoeg. 



Dan de concealerkwast.






Dit is een plat kwastje die je moet helpen concealer makkelijker en nauwkeuriger aan te brengen.




Weer de uitleg op het doosje. Wat ik wel weer beetje vreemd vindt en niet helemaal mee eens ben is dat je concealer met lichte, cirkelvormige bewegingen aan moet brengen. Gewoon deppen werkt met het aanbrengen van concealer altijd het beste. 

Ook de concealer kwast heb ik uitgeprobeerd. Voor de grap heb ik gedaan wat ze op het doosje zeiden, met cirkelvormige bewegingen aanbrengen. Ehh, ik kan je vertellen dit is echt een no-go. De concealer gaat in elk mogelijk lijntje zitten en het vlekt als een gek. Als je de concealer met het kwastje dept gaat het prima, wat ik dus al dacht. Het kwastje doet zijn werk goed, alleen vindt ik hier de haartjes iets te hard. 





Ik ben over het algemeen best tevreden over deze kwasten. Het zijn er natuurlijk maar twee dus ik kan helaas geen mening geven over de hele collectie. De kwasten doen hun werk goed alleen de haartjes bij de concealerkwast vindt ik dus net iets te hard en te stekelig. Zeker omdat de huid bij je ogen erg dun is wordt dit gauw een irritatiepuntje. Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan kwasten is dit een goede optie!

Pluspunten:
- Lekker betaalbaar
- Makkelijk in gebruik
- Liggen goed in de hand
- Nette en mooie verpakking

Minpunten:
- De uitleg op de verpakkingen kloppen niet altijd
- De haartjes op de concealerkwast zijn iets te hard en te stekelig

De zeven kwasten, dus ook deze kwasten, zijn vanaf €2,99 te koop bij Kruidvat.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!