vrijdag 7 juni 2013

Make-up in de zomer


Het is een paar dagen mooi weer geweest en ik hoop het echt ... de zomer komt eraan! Heerlijk voor ons humeur natuurlijk maar hoe doe je dit met je make-up? 




Van de winter dragen we genoeg make-up. Hoe meer hoe beter zodat je ondanks het koude weer toch een beetje een kleur en een stralend gezicht hebt. Alleen hoe doe je dit zodra het weer warmer weer wordt buiten? Foundation dat van je gezicht afglijdt, oogpotlood wat door het zweet al na een uurtje van je ooglid is verdwenen .. blegh. Niet echt waar je op zit te wachten toch? Daarom een aantal tips om minder make-up te dragen van de zomer.

- Foundation. Dit is iets wat we graag gebruiken, tegenwoordig scheelt het dat er BB creams zijn. Dit is al iets minder zwaar maar geeft toch (bijna) hetzelfde effect als een foundation. Stap dus over op een goede BB cream. Ben je al wat gebruind in je gezicht, dan kun je zelfs een BB cream helemaal skippen net als bronzer. Als je toch al een gebruinde huid hebt waarom dan nog bronzer gebruiken? Tegenwoordig zitten er in sommige BB creams ook een SPF factor. Perfect voor de zomer!

- Concealer is iets wat ik in de zomer vaak skip. Het voelt als weer een extra 'laag' op mijn huid wat vaak niet echt nodig is. Wat ik meestal doe is kiezen tussen een BB cream of concealer. Met concealer verberg ik dan donkere kringen of rode vlekjes en heb ik niet echt meer een BB cream nodig. 
- Wil je toch een tintje op je gezicht? Gebruik dan een dagcrème met een beetje pigment erin. Een gekleurde dagcrème of moisturizer zijn dan ideaal. 

- Extra dingen als oogschaduw skip ik met weer altijd. Het is weer extra werk en vaak 'glijd' het toch van mijn ogen af ondanks oogschaduwbasis. Trek een strak lijntje eyeliner langs je wimperrand, doe 2 laagjes mascara op en klaar! Trouwens .. zonnebrillen doen een hele hoop. Dan hoef je bijna niet eens iets aan je ogen te doen haha. 

- Een koraalkleurige of knalroze lipstick doet al superveel voor de uitstraling van je gezicht. Lipgloss met een kleurtje is natuurlijk ook altijd goed!

- Epileer je wenkbrauwen en kleur ze eventueel netjes in. Dit geeft je gezicht dan al meer karakter en uitstraling. 

- Wil je geen foundation of BB cream met SPF factor gebruiken? Wat ik vaak in de zomer doe of op dagen dat het echt heel warm is en ik naar het strand ga o.i.d. , dan breng ik wat dagcrème aan en daaroverheen zonnebrand crème speciaal voor het gezicht of wat lichaams- zonnebrand crème  Je weet dan zeker dat je goed beschermt bent en je huid wordt meteen gehydrateerd. 

Je ziet er van jezelf in de zomer al geweldig uit! De zon schijnt weer en dat doet al een hoop met je. Je ziet er gelukkiger en daarom ook wat gezonder uit. Je hebt in de zomer heus geen stapels make-up nodig, simpel kan ook mooi zijn!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!