donderdag 6 juni 2013

Oatifix masker


Een heerlijk havermout ontbijtje met geprakte banaan .. hmm klinkt verrukkelijk. Zeker als dit in een potje zit en je het op je gezicht kunt smeren!





Verslaafd, verzot, bezeten ben ik van maskertjes. En dan zeker de verse maskers van Lush. Natuurlijke ingredienten die je huid heerlijk voeden en verzorgen. Dit keer pakte ik de Oatifix uit de bak met maskers bij Lush. De laatste tijd heb ik een beetje last van een droge huid en daar moest ik natuurlijk een nieuw maskertje voor hebben. En laat ik dat nu helemaal niet erg vinden. (gnif gnif)




Waar is het masker voor en wat beloofd het te doen? Daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.

- De huid wordt gekalmeerd door de havermout
- Scrubbende stukjes amandel
- Verzachtende en voedende banaan
- Illipe boter die de roodheid van de huid verminderd 

Oeeeeh precies wat ik op dit moment nodig heb!





De ingrediënten:

Glycerine (dierlijk vet), Havermeel, Biologische en verse bananen, Water, Gemalen amandelen, Illipe boter, Kaoline (Chinese kleisoort), Talkpoeder, Vanillestokjes, Sandelhout olie, Benzoë gom (plantensoort), Coumarin (chemisch bestanddeel dat voorkomt in essentiële oliën), Benzyl cinnamaat (kristalachtig materiaal), Linalool (kleurloze vloeistof met een zachte zoet geur), Parfum en Gardenia extract (kleurextract).    

Grappig van deze maskertjes vindt ik ook altijd dat erop staat wie het heeft gemaakt en wanneer. Zo heb je een beetje een idee van wie er met jou maskertje in de weer is geweest, hihi. Ook dit maskertje moet je in de koelkast bewaren zoals bij alle maskers van Lush.



Het masker op zich ziet er best apart uit. Ik vindt het er lekker uit zien en het ruikt ook nog eens verr-ukke-lijk! Echt een ontbijt idee krijg ik ervan, omnomnom.




De structuur is dik en papperig. Precies wat ik ervan had verwacht. Het aanbrengen van dit masker is niet echt heel makkelijk omdat het zo dik en klonterig is. Je voelt de stukjes havermout en banaan maar ik vindt het ook wel iets hebben. Het is in ieder geval lekker vers! Zorg gewoon dat het goed verspreid over je gezicht zit en maak je niet te druk als het niet perfect is. 




Hier heb ik het masker na het douchen aangebracht. Gewoon met mijn handen. Meestal breng ik vloeibare maskers aan met een foundation kwast maar met dit masker is dit niet zo praktisch. Ik heb het tien minuten in laten trekken, je kunt ervoor kiezen om het vijf minuten in te laten trekken maar zolang ik nergens last van heb die ik het altijd tot de maximum tijd. 

Ik heb geen 'na foto' gemaakt omdat je niet veel verschil zag. Het enige wat me wel opviel is dat de roodheid die je op de foto hierboven ziet volledig weg getrokken was. Geweldig! Ook voelde mijn huid ontzettend zacht en verzorgd aan. Ondersteboven ben ik van dit masker echt waar. Love Lettuce is ook een heerlijk masker maar deze maakt mijn huid zo zacht als die van een baby en volledig verzorgd. That's how i like to see it!  Dit is zeker een blijvertje.

Het Oatifix masker is te koop bij alle vestigingen van Lush en kost €11,65. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!