maandag 30 december 2013

Tony's Limited Edition chocolate bars

Al 'n tijdje zag ik TONY'S chocolade repen in de supermarkt liggen in twee 'standaard' smaken. Ik ben niet zo'n chocolade eter, daar moet ik echt voor in de stemming zijn haha, maar ik was naar deze repen wel erg benieuwd. Ik kocht de variant met noga en vond het eigenlijk wel erg lekker. Toen ik hoorde dat er drie speciale varianten te koop waren ging ik meteen op zoek. Ik zocht en vond ...


Op de achterkant staat uitgelegd waar de reep uit bestaat en hoe deze reep Fairtrade wordt gemaakt.

De drie smaken zijn:
- Melk, koek & chilipeper
- Melk, kokos, amandel & kaneel
- Puur, merengue & kers


Ik vind de repen er allemaal mooi uitzien. Ze zijn gewikkeld in een dik stuk papier en hierop staat duidelijk om welke reep het gaat. 






Als eerste de melk, koek & chilipeper. Een van mijn favorieten! Deze is erg lekker hoewel ik niet zo'n fan van melk chocolade ben. Een puntje wat ik niet zo fijn vind is de chilipeper. Als je een stukje doorbijt heb je dit nog niet zozeer door maar als je de chocolade eenmaal hebt doorgeslikt komt daar die scherpe smaak tevoorschijn. Dit vind ik niet zo maar gelukkig zitten er stukjes koek in die heel erg yummie zijn!


Dan is het de beurt aan de reep met melk, kokos, amandel en kaneel. De ingrediënten leken me allemaal al erg lekker vandaar dat ik deze ook meenam. 






In deze reep proef je heel duidelijk de kokos, helaas vind ik de kaneel er niet zo goed in terug. Jammer want ik ben zo'n fan van kaneel. Toch vond ik deze ook wel erg smakelijk .. ach wat slecht dit.








En als afsluiter de puur, merengue & kers. Mwah deze vind ik niet zo. Ik hou sowieso niet van kers en proef de merengue er helemaal niet in terug. Jammer. 

Ik heb de repen samen met mijn vriend getest en daar kwam uit, deze top 3:
1. Melk, koek en chilipeper
2. Melk, kokos, amandel en kaneel
3. Puur, merengue en kerst

Oké dit lijkt puur toeval dat ze precies op dezelfde volgorde staan maar dit is echt naar waarheid beoordeeld haha.


Deze TONY'S chocolade repen zijn te koop in de Wereldwinkels, Marqt, Waar en verschillende cadeau winkels en kosten €2,99 per reep.




3 opmerkingen:

  1. Ik heb ze echt nog nooit ergens zien liggen, maar ben er wel super benieuwd naar! Peper lijkt me inderdaad vrij scherp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben best benieuwd, maar ik weet niet of dit mijn ding is haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeeeh wat lekker, hoop dat ik ze nog tegenkom :-) Die met kaneel lijkt me wel wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!