donderdag 12 december 2013

Yankee Candles

Zo in het najaar branden er weer flink wat kaarsjes hier in huis. Waxinelichtjes, dinerkaarsen, geurkaarsen .. van alles wat. Als ik geurkaarsen in huis heb is het meestal in de geur kaneel. Dat vind ik zo'n lekkere warme geur. Maar toch wilde ik ook eens een keer wat nieuws uitproberen. Zo kwam ik uit bij de Yankee Candles!


Je kon er de laatste paar weken niet meer omheen: Yankee Candles van de site Sensationalhome . Op elke blog zijn ze wel een aantal keer voorbij gekomen. Dat was ook wel te merken want op een gegeven moment stond er zelfs op de site dat er even een tekort aan kaarsjes was! Okay, die moesten wel heel goed zijn dan. Ik stond al 'n tijdje te trappelen om deze kaarsjes te gaan branden in huis. Dus plaatste ik een bestelling en here they are!



Ik bestelde voornamelijk 'tarts'. Dit zijn de waxmelts die je op een brandertje legt waarna heel je huis heerlijk gaat ruiken. 


Dit zijn ze allemaal op een rijtje:

- Snowflake Cookie 'votive'
- Christmas Tree 'tart'
- Christmas Cookie 'tart'
- Red Apple Wreath 'tart'
- Christmas Cookie 'votive'
- Christmas Eve 'tart'
- Christmas Memories 'tart'


De 'votive's' zijn kaarsjes die je zelf nog in een houdertje moet zetten. Geen probleem, ik heb precies één zo'n houdertje die een goede hoogte heeft voor deze kaarsjes.


Christmas Cookie's beschrijving op Sensationalhome.
'Roomboter, vanille geurende, kerstkoekjes'.

Niet te uitgebreid maar ook precies goed omschreven. Ik heb dit kaarsje nog niet gebrand maar van deze geur heb ik op dit moment een 'tart' branden. Wat is deze geur heerlijk! Ik krijg gewoon serieus trek. Als ik vanuit de slaapkamer de woonkamer in kom lopen komt er een zoete, koekjes walm op me af. Yummieee!


Snowflake Cookie's beschrijving op Sensationalhome:
'Een nieuwe kersttraditie waar je zeker indruk mee maakt: perfect mooie kerst koekjes, heerlijk versierd met zoete roze glazuur.'

Dit kaarsje heb ik als eerste opgebrand. Twee avonden heb ik van deze zoete, frisse geur kunnen genieten. 8 branduren, klopt precies dus. Ik was serieus teleurgesteld toen deze op was ..


Dan de 'tarts'. Dat zijn er een aantal. Ik bedacht dat dit op zich slim is dat ik hier wat meer van besteld heb omdat deze het langst meegaan. Ik snijd ze namelijk altijd door de helft. Zo kun je om en om genieten van je 'tarts'! Ik heb soms dat ik een geur zat ben dus ik vond het niet heel handig om dan gelijk een hele op mijn brandertje te leggen. 


Christmas Cookie, de geur heb ik net al beschreven. Als je deze brand, zorg er dan alsjeblieft voor dat je iets van zoetig gebak naast je hebt staan want je buik gaat geheid knorren van dit geurtje. 


Christmas Eve's beschrijving op Sensationalhome: 
'Traditionele kerstgeuren van een warme haard, gesuikerde pruimen en gekonfijte vruchten. 

Oei, oei, oei wat is dit geurtje lekker. Hij is een beetje kruidig, ook zoetig en .. tsja ik herken dit geurtje ergens van. Geen idee wat maar dit is ook echt een topper! 



Christmas Memories's beschrijving op Sensationalhome:
'Vanuit het hart van de keuken, komen onvergetelijke kerst herinneringen in een ogenblik weer boven met dit huiselijke recept van kruiden en snoep.'

Deze is echt heel kruidig, ik houd niet zo heel erg van kruiden op zich maar hij is gelukkig niet al te sterk.


En de laatste twee; Christmas Tree & Red Apple Wreath. 


Red Apple Wreath's beschrijving op Sensationalhome:
'Een prettige samenkomst met de feestelijke geur van zoete appels, kaneel, walnoten en esdoorn.' 

Wow wat is deze zoet zeg! Ik zal bekennen dat ik hier echt even aan moest wennen. Als je niet zo van zoet houd zou ik deze skippen. 



Christmas Tree's beschrijving op Sensationalhome:
'Het lijkt of je zelf in de sneeuw loopt om die speciale boom te vinden .. verse, vertrouwde dennen met heldere eucalyptus.' 

Dit is echt een van mijn favorieten. Kom op, de beschrijving is al te leuk en de geur is zo huiselijk en vertrouwd. Het lijkt inderdaad alsof je door een bos vol met kerstbomen loopt. Als je nog geen kerstboom hebt neergezet, brand deze 'tart' dan lijkt het net of je 'm wel hebt!

Dit waren mijn aankoopjes van de Yankee Candles. Ik ben er denk ik net zo'n fan van als de meeste mensen die deze kaarsjes hebben gekocht en geroken. Weet je nog geen cadeautjes voor onder de kerstboom? Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb kunnen geven. En anders bestel je er toch geen zelf een paar? Het mag .. het is bijna Kerst.




4 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik heb nog nooit iets van Yankee candles gehad, maar wil het weleens een keertje kopen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu moeten 'jullie' (mede-bloggers) dus echt stoppen met deze artikelen, jullie maken me jaloers haha. Ze lijken me zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er ook een paar besteld, moet ze nog testen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zou ik ook nog wel eens willen proberen, maar heb nu nog teveel geurkaarsen liggen.. hihih liefs, Savannah
    PS: doe je mee met mijn winactie? zou ik erg leuk vinden :)!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!