dinsdag 28 januari 2014

Kokosvet, wat kun je er mee?

Kokosvet kun je voor veel verschillende dingen gebruiken, als boter voor op je brood, massageolie, voor het bereiden van warme gerechten, lippenbalsem, als haarmasker. Ik gebruik het op een iets andere manier, het is namelijk de állerbeste en goedkoopste oog make-up remover ever!


Kokosvet is eigenlijk uitgeharde kokosolie. Kokosnoten komen voornamelijk uit de Filipijnen, Indonesië en India. Wat kokosvet zo'n mooi product maakt is dat het voor veel dingen gebruikt kan worden maar ook een goede make-up remover is. Ik las dit ook ergens in een magazine en dacht in eerste instantie dat dit weer zo'n dingetje was wat leuk klinkt maar als je het zelf wilt proberen het een compleet drama wordt. Toch kocht ik een pot kokosvet en ging aan de slag!


Let er wel op dat je kokos vet koopt dat voor 100% uit kokosolie bestaat. Anders is de kans groter dat de werking niet zo goed is. 


Zo ziet kokosvet eruit. Wit en dik, een beetje vreemd spul. 


Door de warmte van je hand zal het vet gaan smelten, en dat is precies wat je wilt.


Als je je oog make-up eraf wilt halen pak je dus een beetje van het kokos vet. Dit kun je met een lepeltje doen maar met je vingers kan dit ook prima. Neem het vet en wrijf het tussen je vingers warm totdat het smelt. De olie die dan achterblijft gebruik je om je make-up te verwijderen.


Breng het aan op je ogen, en eventueel wenkbrauwen, en wrijf net zolang totdat al je make-up eraf komt. Mocht je nog wat mascara op je wimpers voelen dan pak je nog een beetje en herhaal je wat je al eerder hebt gedaan.


Je ziet hoe makkelijk je de make-up eraf krijgt. Super simpel!




Als laatste haal ik een wattenschijfje over mijn ogen heen om het teveel aan olie weg te halen. Daarna ga ik aan de slag met een gezichtsreiniger. Serieus, kan het nog makkelijker?


Dit is echt dé ontdekking van 2013 (het het vorig jaar ontdekt). Vind het geweldig spul en gebruik het iedere dag. Deze pot van 500ml heb ik gekocht bij de Afro winkel in Den Haag. Wat zo fijn is aan deze pot is dat je er oneindig lang mee kunt doen. Ik gebruik het nu ruim een half jaar en het lijkt alsof er niks uit gaat haha. Ik gebruikte eigenlijk altijd wattenschijfjes met olie om mijn make-up van mijn ogen te halen maar dit haalde toch niet alles goed weg. Bovendien is dit toch een stuk goedkoper!

Voor deze pot betaalde ik €






1 opmerking:

  1. Fijn artikel. Ik heb zelf zo'n pot staan, moet ik echt iets mee gaan doen. Ik heb er zelf een lipscrub mee gemaakt, samen met honing en suiker.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!