zondag 6 april 2014

My Weekly Update april #1

Ik heb deze week veel van Melbourne gezien, leuk! We zijn uit geweest en ik heb ook lekker veel GTST gekeken. Een relaxt weekje dus.


We besloten doordeweeks een keer bij de Hungry Jacks te gaan eten, dit is eigenlijk hetzelfde als Burger King. Dat is een stuk langs de weg lopen en het valt me elke keer op hoe druk het is op de wegen hier.


 Yummieee!


Ik ben hard aan het oefenen met rekenen. Ik zit er al een tijdje aan te denken weer een nieuwe opleiding te gaan volgen en voor de opleiding die ik op het oog heb, Marketing & Communicatie, moet ik eerst drie toetsen foutloos maken: Nederlands, Engels en rekenen. Vooral met rekenen heb ik ontzettend veel moeite dus ik begin weer even helemaal bij de basis. En ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed gaat.


Jaaaaa, ik heb me aangemeld voor de opleiding. Ik wil graag Journalisitiek op Hbo doen maar daar moet je een niveau 4 diploma voor hebben. Vandaar dat ik eerst een jaar deze opleiding ga doen waarmee ik dan naar het Hbo door kan stromen. Ik heb er zin in!


 Even boodschappen doen.


 Selfie in de tram met m'n nieuwe MAC lipstick.


In Melbourne zie je de meest vreemde straat artiesten. Zo ook deze die in een soort van stenen pakken stonden en dus werden 'gedwongen' in deze houding te blijven staan. Erg knap!


 Oefenen met visgraatvlecht, eindelijk kreeg ik het dan onder de knie haha.


Zaterdag 5 april opende de eerste H&M in AustraliĆ«,  hier in Melbourne. Dit is heel bijzonder en ze maakte er ook een heel spektakel van, overal hingen billboards en vlaggen van H&M. Ik wilde heel graag even kijken maar het was echt giga druk, er stond een rij dat was echt niet normaal. Jammer maar ik ga maandag dan wel even terug.


Zaterdagavond zijn we gezellig  uit gegaan. Het was erg leuk en kwamen zelfs nog een paar Nederlanders tegen. Na wat drankjes is de Mc altijd errug lekker.


 Tijd voor Hollandse pannenkoeken!


 Bij de supermarkt een lekker bakje gevulde olijven gehaald.


Four cheese pizza. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik een mozzarella pizza had maar ik had per ongeluk deze mee genomen. Geen probleem want hij bleek erg lekker!


 Rekenen oefenen! Mijn vriend helpt me er heel lief bij door op zijn stage allemaal sommen te bedenken die ik dan moet oplossen. 


 Selfie met mijn Candy Yum-Yum lipstick. 


Op een avond kwamen een van de jongens die hier woont binnen lopen en vroeg of we niet allergisch zijn voor katten. We vroegen waarom en toen kwam de andere jongen binnen met een hele lieve en kleine kitten in een handdoek gewikkeld. AAAH! Ze hadden haar/hem gevonden in de bosjes toen ze de hond gingen uitlaten. Ze hebben in de omgeving bij huizen aangebeld of iemand het poesje kwijt was maar dit was niet het geval en zijn toen met het beestje naar de RSPCA (die hier om de hoek zit) gelopen. De snorharen bleken afgeknipt (alleen gekke mensen doen dit, zo gemeen .. ) en ze raadde de jongens aan om haar lekker mee naar huis te nemen. Sindsdien woont ze dus hier en het is echt een schatje! We hebben er dus weer een extra huisgenootje bij hihi.

En dit was mijn week weer! Vanacht is hier de klok een uur terug gegaan en bij jullie een tijdje terug de klok vooruit dus het verschil is nu acht uur. Even wennen maar voor ons wel lekker toen we vanochtend wakker werden. Wij gaan straks nog even naar de Dutch Shop en vanavond ga ik weer skypen met mijn ouders en een vriendinnetje van me. Dinsdag komen de oma en moeder van mijn vriend hierheen dus nog even en we zijn met z'n vieren. 


Ik wens iedereen een hele fijne zondag!
XO




3 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!