zaterdag 12 april 2014

Variatie op je pannenkoek

Zaterdag, de ideale dag om pannenkoeken te bakken! Ik ben al vanaf kleins af aan gek op pannenkoeken en het liefste at ik ze elke week. Helaas vond mijn moeder dit niet zo'n goed idee, haha. Op mijn verjaardag was er dan ook nooit twijfel over wat we zouden eten. Nu bedacht ik me laatst dat er eigenlijk vaak standaard dingen op een pannenkoek worden gedaan.


Het leuke van pannenkoeken is dat je er zoveel verschillende dingen op kunt doen. Ik was vroeger altijd lekker saai en nam alleen maar kaas op mijn pannenkoek. Maar waarom niet een beetje creatief zijn?


Pannenkoek met ijs en aardbeien
Dit lijkt me echt een goddelijke combinatie, ik vind aardbeien verrukkelijk en wie lust er nu geen ijs?


Pannenkoek met banaan en honing
Een lekkere zoete combinatie en ook nog eens (redelijk) gezond!


Chocoladepannenkoek
Wil je eens iets anders dan een 'gewone' pannenkoek. Gooi dan eens wat pure cacao door je pannenkoek beslag en maak er een chocolade feestje van!


Chocolade in je pannenkoek
Een paar blokjes chocolade laten smelten in je pannenkoek, of gewoon wat cacao eroverheen strooien. Hmm ....


Pannenkoek met honing
Houd je van zoet, dan is honing echt ontzettend lekker op een warme pannenkoek. Hoe kun je niet gaan kwijlen van deze foto?


Pannenkoek met Nutella
En dan als klap op de vuurpijl: NUTELLA! In Duitsland zijn crepes met nutella of Kinder chocolade helemaal je van het. Begrijpelijk want Nutella is gewoon niet normaal lekker.

Hebben jullie nog leuke variatie tips?




3 opmerkingen:

  1. Nu heb ik zin in pannenkoeken, thanks! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel, ik eet m'n pannenkoeken ook altijd standaard met poedersuiker. Ik weet wel wat ik vanavond ga eten :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!