zaterdag 14 juni 2014

DE NOM NOM NOM TAG

Ik vond het weer eens tijd voor een tag dus ik ging op zoek naar een tag die me aansprak. Toen ik de 'Nom Nom Nom' tag tegenkwam wist ik dat ik deze moest doen. I love food! In deze tag beantwoord ik tien vragen over eten.




Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Veel mensen vinden vis lekker en dat vind ik echt vreselijk. Tonijn is dan de enige vissoort wat ik dan wel heel graag eet. Ook vinden mensen de combinatie jam met hagelslag en pindakaas erg lekker (in mijn omgeving dan) en dat vind ik zo smerig. (ha)



Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Niet zozeer koken maar ik bak veel te vaak aardbeien kwarktaart van Dr.Oetker en mijn zandkoekjes. Als het kan een of twee keer in de week, yum!


In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
In het Mexicaanse restaurant Popocatepetl op de Markt in Delft. Mijn vriend en ik zijn zo gek op Mexicaans eten en dan zeker in dit restaurant dat we dit iedere dag wel zouden kunnen eten.



Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Haha, wat een grappige vraag. Ik denk dat er dan filet american met uitjes, rosbief, pepperoni en gehakt op zou zitten. Je zou bijna denken dat ik verslaafd ben aan vlees right? 'Meatlover' zou dan de beste naam zijn denk ik.

Deel een handige kooktip:
Zorg dat je alles van tevoren klaar hebt gezet zodat je een goede timing en planning hebt. Met koken is het wel zo fijn als aan het einde alles tegelijkertijd klaar en warm is.


Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Dit is ook weer een bak iets maar ik zou nog heel erg graag een hazelnoot theerol maken. Die heb ik ooit eens gezien in een aflevering van Rudolph's Bakery en die lijkt me zo goddelijk!



Zelf koken, eten bestellen of buiten de deur eten?
Zelf koken! Helemaal nu ik een aantal nieuwe kookboeken heb besteld kan ik niet wachten om nieuwe, gezonde en lekkere recepten uit te proberen.


Ben je ergens allergisch voor?
Gelukkig niet! Ik zou het echt heel erg vinden als ik allergisch voor melk/lactose of chocolade zou zijn. Lactose zit namelijk in heel veel bak producten en ik heb nu eenmaal een 'lichte' verslaving aan gebak.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Chili Con Carne met nacho's en sour cream. Hier kan je me echt wakker voor maken en hebben we de afgelopen tijd ook heel veel gegeten.

Wat is je favoriete toetje?
Cheesecake! Het vult echt heel erg maar ik kan niet stoppen ervan te eten. Ik heb het al een aantal keer zelf gemaakt en aah, verrukkelijk. Slecht voor de lijn maar ach zo af en toe mag het wel een keer. 



En dat waren alle tien de vragen. Ik vond ze erg leuk om te beantwoorden en heb door alle foto's nogal trek gekregen, oeps. Wil je deze tag ook doen? Voel je vrij om de vragen over te nemen!




1 opmerking:

  1. Hmm, die taart ziet er heerlijk uit! Wat leuk dat je
    dat zo vaak maakt!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!