zondag 22 juni 2014

MY WEEKLY UPDATE JUNI #4

Stressen, vliegen, lekker eten, drukke maar super lieve kids, uitslapen. We hebben het allemaal gedaan deze week. Wat is Perth mooi en wat is de familie waar we nu zijn lief, ik prijs mezelf echt gelukkig dat ik dit allemaal mag meemaken. 


Dinsdagmiddag was het zover. We vlogen naar Perth. Na een hoop gestress of alles in de koffers en tassen zou passen (ik had 30.1 kg om precies te zijn ...) zaten we dan eindelijk in het vliegtuig. Niet in een van de Qantas vliegtuigen die je hierboven ziet maar we vlogen met Tigerair, een goedkope vliegmaatschappij die alleen vluchten binnen Australië vliegt. We hadden 's ochtends niet veel gegeten dus besloten we bij Hungry Jacks (soortgelijk aan Mac Donalds) lekker een ongezonde hamburger te halen. We hadden uitzicht op deze vliegtuigen. Ik kan hier altijd intens van genieten.


We kwamen aan in absoluut noodweer. Het regende zo hard, niet normaal. Gelukkig was het de volgende dag iets beter en besloten we samen met de nicht van mijn vriend (waar we nu een paar dagen blijven) naar Kings Park te gaan. Vanuit het park heb je een prachtig uitzicht op de stad Perth. Hoe mooi is dit? Ik kan hier uren naar blijven kijken, of is dat raar?



 Selfie! Jammer genoeg zie je de stad niet zo goed achter ons haha.





Kings Park. Dit is een enorm groot park waar we maar een klein stukje hebben gelopen. Als je het hele park wilt rondlopen moet je daar toch een paar uur de tijd voor nemen. 



We reden een stuk langs de kust. Wat ik zo gaaf vindt aan de zee hier in Australië is dat er altijd mega hoge golven zijn. Dat is in Nederland wel wat anders. De man op de foto was met een detector aan het zoeken naar eventuele juwelen of goud? Good luck!


 De haven.


Daar streken we naar bij Grill'D, een burger restaurant waar we al eerder hebben gegeten toen we mijn schoonmoeder en oma ophaalden van het station in Melbourne.



 Brutale meeuw die constant zat te kijken of we al klaar waren met ons eten. 


Woensdagavond moest het Nederlands elftal weer spelen. Bij ons was het om twaalf uur 's nachts, we waren helemaal gesloopt maar bleven toch op! De nicht van mijn vriend is voor een klein deel ook Nederlands (haar ouders woonden in Nederland maar toen ze vier was emigreerde ze naar Australië) en dat was te merken! Ze maakt soms haar eigen bitterballen. En wat is er lekkerder dan tijdens de wedstrijd bitterballen eten?



Vrijdag gingen mijn vriend en ik samen naar Fremantle. Een kleine maar gezellige havenplaats in Perth. We hadden enorm honger toen we er aankwamen dus gingen we bij een café zitten waar ze heerlijke broodjes maakten. Ik koos voor een Baquette Chicken Salade. 



Zaterdagmiddag reden we een stuk omhoog de bergen in. Hier zitten wat winkeltjes maar ook een pattiserie waar je koffie kunt drinken en een gebakje kunt eten. Ik koos voor een chocolade mousse gebakje, heerlijk! Wat houd ik toch van vakantie, je kunt dan eten en drinken wat je wilt. 


 Mooi uitzicht vanaf de bergen.


Zaterdagavond gingen we met z'n drieën naar de bios. De film 22 Jumpstreet was net uit en aangezien we 21 Jumpstreet echt hilarisch vonden moésten we deze natuurlijk ook zien. Voor de film dronken we nog even ergens een drankje. Gezelligheid!

Vandaag is onze laatste dag hier. Maandagochtend rijden we wat verder door en gaan we naar de oom en tante van mijn vriend die twee uur van Perth vandaan wonen. Daar blijven we twee weken, ik ben benieuwd wat die ons gaan brengen. Het was een druk maar leuk weekje en ik kan niet geloven dat ik over drie weken alweer in Nederland ben. Wat gaat de tijd snel!

Hoe was jullie week?
Fijne zondag allemaal!
XO




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!