vrijdag 1 augustus 2014

HET IS AUGUSTUS!

Augustus is alweer aangebroken. Ik kan niet geloven dat we een maand geleden nog in Australië zaten. Het lijkt nog maar gisteren en ik vind het heel jammer dat ons avontuur er 'alweer' op zit. Ach ja, het leven gaat door en een nieuwe maand gaat van start. Wat staat me in augustus nu eigenlijk allemaal te wachten?


Inpakken & terug naar huis
14 augustus gaan we alles weer inpakken (sjonge ik word er zo moe van) en dan kunnen we eindelijk weer terug naar ons eigen huis. De bedoeling is dat we rond de 18e weer echt in ons huisje zitten. We beginnen wat eerder met alle spullen overbrengen en dan hebben we even een paar dagen de tijd om alles in te richten en naar ons zin te maken. Ik ben van plan meteen alles goed uit te zoeken en dingen weg te doen. Ik ben er nu wel achter dat ik de troep in ons huis (vooral overbodige spullen en teveel kleding) meer dan zat ben dus daar wil ik dan ook zo snel mogelijk af. Oh wat ben ik benieuwd hoe dat weer gaat zijn. Dan zijn we eindelijk weer met z'n tweeën in ons huisje. Can't wait!


Naar school
Officieel begint mijn opleiding (Marketing en Communicatie) in augustus maar ik moet daar eerst nog drie toetsen voor doen. Daar ben ik best wel onzeker over, omdat één van de toetsen rekenen is. Ik heb altijd moeite gehad met dit vak dus ik ben dan ook heel erg bang dat ik alleen door rekenen deze opleiding niet kan doen. Ik heb me daarom dan ook nog bij twee opleidingen ingeschreven: Kapster en Secretaresse. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Ik moet er wel ontzettend aan wennen dat ik het nu weer heel druk heb. Dingen regelen voor school, werk zoeken, mijn ouders gaan op vakantie dus we passen op het huis, straks weer verhuizen etc. Dan besef ik me wat een fijne tijd ik in Australië heb gehad.


Sporten
Ik ben net weer lid geworden van mijn sportschool en gisteren heb ik voor het eerst weer een ochtendje gesport. Heel erg wennen maar het is zó erg nodig. Ik heb zo'n vijf maanden helemaal niks gedaan. Dat is echt funest voor mijn conditie en mijn gewicht. Ik ben dan ook wat kilootjes aangekomen die ik er heel graag weer af wil hebben. Sporten dus! En als we weer terug zijn in ons eigen huis gaan we ook weer wat gezonder eten. Tot nu toe voel ik me er weer erg goed bij en ik merk dat als ik ben wezen sporten ik me meteen een stuk energieker voel. 


Verjaardag van mama
Deze maand is ook mijn moeder jarig. Eigenlijk was de planning dat we tot eind augustus in Australië zouden blijven maar door omstandigheden (o.a. dat ik geen werk kon vinden) zijn we eerder terug gekomen. Ik ben wel heel blij dat ik mijn moeders verjaardag nu mee kan maken. Blijft gezellig en we gaan er een leuke party van maken! Zo'n taart als hierboven zou ik ook weleens willen maken, ziet er heerlijk uit. 



En dit zijn de belangrijkste dingen die ik ga doen in augustus. Ben nu al heel benieuwd naar volgende maand!

En wat zijn jullie plannen voor deze maand?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!