zaterdag 2 augustus 2014

KATTENCAFÉ KOPJES

Al mijn hele leven ben ik een echte dierenliefhebster. Van hamsters tot parkieten, van honden tot konijnen en natuurlijk ook katten. Sinds vorig jaar zijn mijn vriend en ik de trotse mama en papa geworden van de allerliefste poes ter wereld: Bella. Elke dag zijn we nog steeds heel blij dat we haar hebben 'gered' uit het asiel. Helaas is dit niet voor alle asielkatten het geval. Lenny Popelier geeft dit soort katten een tweede kans in een splinternieuw concept wat binnenkort werkelijkheid gaat worden: Kattencafé Kopjes.


Lenny Popelier (30 jaar) is het gezicht achter Kopjes. 'Toen ik vorig jaar in Tokyo een kattencafé bezocht was ik onmiddellijk verliefd op dit fenomeen. Toen was Kopjes geboren en sindsdien ben ik vastberaden aan de slag te gaan om de deuren te openen van het eerste Nederlandse kattencafé.'

In Parijs, Berlijn en Londen is het concept van een Kattencafé echt een ware rage. Koffie drinken en genieten van heerlijke hapjes terwijl je tussen de katten zit, binnenkort wordt het ook in Nederland werkelijkheid. Hoe gaaf? Toen ik hier voor het eerst over hoorde was ik al lyrisch. Ik bedoel kom op, hoe vaak kom je een café binnen en kun je lekker knuffelen met de poezen die om je heen lopen. Niet vaak volgens mij. Het concept begon in Taiwan, in 1998 om precies te zijn, en is een mega populair fenomeen. 

Kopjes wordt het eerste kattencafé in Nederland en zal zich gaan vestigen in Amsterdam. Thuisloze kittens en andere katten en poezen zullen hier een purrrfect nieuw huisje gaan vinden. Als bezoeker krijg je je dagelijkse portie koffie, gebak en veel liefde van de katten die er rondlopen. Hoe kan dit nu geen succes worden?





Lenny heeft al 30.000 te verzameld door middel van donaties om dit kattencafé te kunnen realiseren! Hoe fantastisch is dat! 


Het kattencafé Kopjes verwacht haar deuren in september te openen. Wat vind jij van het idee?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!